• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

راغی: برای دریافت پاسپورت نیازی به مراجعه افغانستان نیست

راغی: برای دریافت پاسپورت نیازی به مراجعه افغانستان نیست

سید نورالله راغی سرکنسول کشورمان در مشهد مقدس گفت: برای دریافت پاسپورت نیازی به مراجعه افغانستان نیست؛ مراحل اداری در ایران انجام می‌شود و بعد از صدور  پاسورت در  کابل مهاجرین می توانند در ایران آن را دریافت کنند.
پس از انتشار گزارش هایی به نقل از سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران مبنی بر عدم صدور پاسپورت الکترونیکی برای مهاجرین در ایران، سید نورالله راغی سرکنسول کشورمان در مشهد مقدس، طی یک نشست خبری در این خصوص گفت: بر اساس تقسیمات صورت گرفته کشور به شش حوزه تقسیم شده است و نمایندگی های افغانستان در ایران و پاکستان در حوزه مرکز قرار گرفته اند.
سید نورالله راغی؛ سرکنسول کشورمان در مشهد مقدس با تشریح سخنان سفیر کشور در تهران، ابراز داشت: تمام مراحل اداری صدور پاسپورت الکترونیکی اعم از درخواست، انگشت نگاری تشکیل دیتابیس متقاضیان در نمایندگی افغانستان در ایران و پاکستان صورت می گیرد.
وی افزود: پس از طی مراحل، اسناد به مرکز(کابل) انتقال می یابد و برای متقاضیان پاسپورت الکترونیکی صادر و به نمایندگی های افغانستان در ایران و پاکستان ارسال می شود و در اختیار مهاجرین قرار می گیرد.
سر کنسول کشورمان درباره بروز برخی از اشتباهات در صدور تذکره غیابی از جمله درج محل سکونت اصلی به جای محل تولد، گفت: در صورت بروز چنین اشتباهی پس از مستقر شدن هیات اداره ا حصائیه و نفوس در محل کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس این اشتباهات قابل اصلاح خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم اعزام مهاجرین و طرد مرز شوندگان از مرز دوغارون - اسلام قلعه گفت: بارها خواستار این امر از مقامات ایرانی شده ایم اما با توجه به تخریب مسیری از راه بر اثر سیلاب، در حال حاضر این دسته از مهاجرین از مرز نیمروز وارد افغانستان می شوند که تلاش برای بازگشت به روند قبلی ادامه دارد.
آقای راغی در پایان صحبت های خود با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز برای صدور پاسپورت الکترونیکی،گفت: این امکانات در آینده نه چندان دور تحویل کنسولگری می شود و با مهیا شدن شرایط کار اجرایی تمام مراحل پاسپورت الکترونیکی به غیر از پرینت آن در محل کنسولگری انجام می شود.

  پربازدید ترین