• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جزئیات جدید از صدور پاسپورت الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی در ایران از زبان سید نورالله راغی

جزئیات جدید از صدور پاسپورت الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی در ایران از زبان سید نورالله راغی

 سرکنسول افغانستان در مشهد ضمن بیان اینکه احراز هویت آن دسته از مهاجرین فاقد مدرکی که در سرشماری شرکت کرده‌اند، به زودی آغاز می‌شود، گفت: اظهارات برخی از افراد که دولت را متهم به رفتار سیاسی در قبال مهاجرین کرده‌اند، غیر مسئولانه است.
در چند روز آینده صدور پاسپورت الکترونیکی و احراز هویت افراد فاقد مدرکی که در سرشماری شرکت کرده‌اند، برای مهاجرین افغانستانی در ایران آغاز خواهد شد.
«سید نورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، جزئیات بیشتری از صدور پاسپورت الکترونیکی برای شهروندان افغانستانی مقیم ایران را تشریح و اعلام کرد که از چند روز آینده کار صدور پاسپورت در مشهد آغاز خواهد شد.
وی همچنین از حضور نمایندگان ثبت احوال افغانستان به منظور سهولت بیشتر برای مهاجرین در چهارچوب کنسولگری خبر داد.
سرکنسول افغانستان همچنین در این گفت‌و‌گو از آغاز شناسایی و احراز هویت آن دست از مهاجرین فاقد مدرکی خبر داد که به تازگی توسط وزارت کشور ایران مورد سرشماری قرار گرفته اند.
راغی از تلاش دولت افغانستان برای ایجاد سهولت صدور شناسنامه و پاسپورت خبر داد و اظهارات برخی از افراد که دولت افغانستان را متهم به رفتار سیاسی در قبال مهاجرین کرده اند را غیر مسئولانه خواند.

خلاصه جزئیات جدید از صدور پاسپورت الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی در ایران از زبان سید نورالله راغی
✅ظرف چند روز آینده کار صدور پاسپورت برای مهاجران افغانستانی مقیم ایران آغاز می‌شود.
✅ دولت وحدت ملی در زمینه صدور پاسپورت برای مهاجران افغانستانی هیچ نگاه سیاسی نداشته و بی‌انصافی است که دولت را به سیاسی کاری متهم کنیم.
✅شناسایی و احراز هویت مهاجرین فاقد مدرک که در طرح سرشماری در ایران شرکت کرده‌اند چند روز آینده توسط کنسولگری افغانستان در مشهد و سایر نمایندگی‌های دولت افغانستان در ایران آغاز خواهد شد.
✅تسهیلات ویژه برای مهاجران با حضور نمایندگان ثبت احوال افغانستان در کنسلوگری کشورمان در مشهد فراهم می‌شود.
✅صدور پاسپورت بدون شناسنامه امکان‌پذیر نیست.
✅مهاجرانی که در ایران زندگی می‌کنند اگر بخواهند برای همیشه با پاسپورت باشند و شناسنامه نگیرند، نسل بعدی آن‌ها نمی‌توانند هویت خود را ثابت کنند.

  پربازدید ترین