• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اهانت «نتانیاهو» به سند جدید حماس

اهانت «نتانیاهو» به سند جدید حماس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل لنز دوربین سند جدید حماس را مچاله کرده و به زباله‌دان پرتاب کرد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مقابل دوربین، سند جدید جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را که در آن مرزهای سال 67 به رسمیت شناخته شده، مچاله کرد و به داخل سطل زباله پرتاب کرد.
نتانیاهو در این کلیپ ویدئوی 97 ثانیه‌ای با بیان اینکه رسانه‌ها گرفتار «خبر جعلی» این سند شدند، مدعی شد: «حماس در این سند پر از نفرت، به جهان دروغ گفت».
وی سپس این سند را در دستان خود مچاله کرده و به داخل سطل زباله انداخت.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «سند جدید حماس می‌گوید اسرائیل هیچ حقی برای وجود داشتن ندارد و هر اینچ این سرزمین به فلسطینیان متعلق است. این سند می‌گوید هیچ راهکاری جز محو کردن اسرائیل وجود ندارد...آنها می‌خواهند از دولت خود برای نابود کردن دولت ما استفاده کنند.»
دفتر نتانیاهو پیشتر هم در واکنش به این سند اعلام کرده بود: «در روزی که حماس حفر تونل‌ها را متوقف کند و منابعش را به ایجاد زیرساخت‌های شهروندی معطوف نماید و همچنین زمانی که آموزش کشتن اسرائیلی‌ها را پایان دهد، انگاه تغییر واقعی خواهد بود.»
روز دوشنبه هفته قبل حماس سند جدید خود را که شامل تغییرات مهمی بود، منتشر کرد. این سند 42 بند دارد که بر حق بازگشت آوارگان، مبارزه با رژیم صهیونیستی از همه طرق تأکید می‌کند و به نوعی با تشکیل کشور فلسطین به جای بحرتانهر در مرزهای اشغالی 1967 موافقت کرده است.

  پربازدید ترین