• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آخرین مهلت ثبت نام بیمه سلامت 20 جوزا (خرداد) سال 96 است/مهاجرین فرصت ثبت نام را از دست ندهند

آخرین مهلت ثبت نام بیمه سلامت 20 جوزا (خرداد) سال 96 است/مهاجرین فرصت ثبت نام را از دست ندهند

طی نشستی  محمد عجمی؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح سوم بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی آغاز شده و تاکنون  15 هزار نفر از پناهندگان آسیب‌پذیر خراسان رضوی دفترچه بیمه دریافت کرده اند از تداوم این طرح تا بیست ماه جوزا/ خرداد خبر داد.
آقای عجمی شمار مهاجرین آسیب‌پذیر ساکن ولایت خراسان رضوی را 22 هزار نفر اعلام کرد: بیمه سلامت اقشار آسیب‌پذیر و بیماران خاص  مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش یازده رایگان است.
این مقام مسوول تصریح کرد: اکثر کسانی که در طرح بیمه سلامت ثبت نام کرده اند از اقشار آسیب‌پذیر مهاجرین می باشند اما سایر اتباع که باید حق بیمه پرداخت می کردند، از این طرح استقبال نکرده اند.
وی ضمن توصیه به مهاجرین برای استفاده از این فرصت برای بیمه شدن، بیان داشت:  فقط 300 نفر از اقشار غیرآسیب‌پذیر مهاجرین در طرح بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند.
در ادامه نشست علیر ضا رمزی؛ مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌رضوی نیز گفت: تمدید و صدور بیمه‌ها در سال 96 یکساله است.
وی با بیان اینکه در سال 94 حدود 10 هزار نفر بیمه شدند و‌ در سال 95 با افزایش 130 درصدی این رقم به 23 هزار نفر در خراسان رضوی رسید.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت مهاجرین به صورت خانواری اجرا می شود، اظهار داشت: افرادی که جزء بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر نیستند باید به ازای هر فرد خانواده ماهیانه 38 هزار و 700 تومان و سالانه 455 هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت نمایند .
این مقام مسوول متذکر شد: ارائه خدمات بیمه به اتباع خارجی همانند شهروندان ایرانی بوده و از 100 درصد هزینه‌های درمان، 10 درصد بر عهده فرد  و 90 درصد بر عهده بیمه است.
وی عنوان کرد: تاکنون حدود سه هزار و 400 مورد مراجعه اتباع خارجی در سطوح مختلف به مراکز درمانی تحت پوشش بیمه را داشته‌ایم.
رئیس کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که در مرحله سوم ثبت نام بیمه سلامت در سال 96 استقبال پناهندگان روند افزایشی داشته است.

طرح سرشماری اتباع غیرمجاز فقط تا 26 جوزا/خرداد فرصت ثبت نام دارند
همچنین «محمد عجمی» مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی خراسان رضوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سرشماری اتباع خارجی غیرمجاز که از پنجم حوت/اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است فقط تا 26 جوزا/خرداد ماه امسال ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این طرح پس از تاریخ مذکور به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود چرا که بعد از آن بلافاصله طرح تمدید کارت‌های آمایش دوازدهم آغاز می‌شود.
مشاور والی خراسان‌رضوی در امور اتباع خارجی گفت: این طرح برای سه گروه تعریف شده است، زنان یا مردان تبعه‌ای که یکی از آنها کارت آمایش داشته، خانواده دانش‌آموزان غیرمجازی که در مدارس دولتی در سال 94 و 95 ثبت‌نام شده‌اند و همچنین مردان خارجی مزدوج با زنان ایرانی مشمول این طرح می‌شوند.
عجمی همچنین خبری دیگر در حوزه سرشماری دارندگان گذرنامه با روادید خانواری داد و گفت: اتباع افغانستانی که دارای گذرنامه با روادید خانواری بوده که از تاریخ 31 جوزا/خرداد سال 95 روادید آنها تمدید نشد، از 20 حمل/فروردین امسال تا 26 جوزا/خرداد ماه 96 سرشماری می‌شوند.
وی تصریح کرد: این گروه تا بیست و ششم جوزاخرداد ماه امسال با مراجعه به دفاتر کفالت می‌توانند در طرح سرشماری روادید خانواری شرکت کنند.
عجمی تأکید کرد: این فقط سرشماری بوده و پس از اتمام طرح و بررسی در مورد وضعیت اتباع، در مورد وضعیت اقامتی آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

  پربازدید ترین