• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عدم نظافت مواد غذایی در خوابگاه دختران دانشگاه هرات مشکلاتی را بوجود آورد

عدم نظافت مواد غذایی در خوابگاه دختران دانشگاه هرات مشکلاتی را بوجود آورد

دانشجویان خوابگاه دانشگاه هرات می‌گویند که در بخش نظافت مواد غذایی با مشکل روبرو بوده و چندین مورد مسمومیت برای‌شان رخ داده است.
در دانشگاه هرات دانشجویانی هستند که با تحمل سختی‌های زیاد، از ولایت‌های مختلف به این شهر آمده و مکانی که برای زندگی آنان برای ادامه تحصیل در نظر گرفته شده، خوابگاه دانشجویی است.
از سویی هم در شرایط فعلی این دختران با تلاش‌های زیادی توانسته‌اند نظر خانواده‌های خود را برای ادامه تحصیل در یک ولایت دیگر و دور از خانه جلب کنند.
با این حال، دانشگاه هرات میزبان تعداد زیادی از دخترانی است که دور از خانواده و در محیط ناآشنا مشغول تحصیل هستند.
پسران به راحتی می‌توانند برای خود اتاقی کرایه کرده و طول دوران تحصیل را در آن سپری کنند اما تنها محیط امن برای دختران خوابگاه دانشجویی دولتی است.
براساس ادعای برخی از دانشجویان در خوابگاه دختران، امکانات موجود دراین خوابگاه از جمله فضای خوب و مناسب برای مطالعه، انترنت کلپ، کتاب‌خانه و مکان‌های ورزشی تا حدی از مشکلات این دانشجویان کاسته است اما هنوز هم با مشکلاتی روبرو هستند.
دانشجویان مستقر در خوابگاه دخترانه دانشگاه هرات می‌گویند که عمده‌ترین مشکل آنان تداخل ساعت توزیع غذای ظهر با زمان درسی‌شان است. از سویی هم مسافت این خوابگاه با دانشگاه باعث شده تا برخی از دانشجویان از گرفتن و خوردن غذا صرف نظر کرده یا برخورد تند مسوولین آشپزخانه را تحمل کنند.
تعدادی از دانشجویان دختر که ساعت درسی‌شان در بعدازظهر است می‌گویند که \"ما ساعت 12:30 در صنف حاضری داریم و باید حاضر باشیم در صورتی‌که ساعت 12:00 ظهر توزیع غذا در طعام‌خانه شروع می‌شود و در این 30 دقیقه ما نمی‌توانیم که غذا بگیریم و همچنان مسافت راه خوابگاه تا دانشگاه را طی کنیم و در صنف حاضر شویم.
\"فرزانه زکی\" یک تن از دانشجویان دانشکده ساینس می‌گوید: ما بیشتر روزها از گرفتن غذای ظهر منصرف می‌شویم تا در رسیدن به کلاس تاخیر نداشته باشیم.
از سویی هم این موضوع فقط در خوابگاه دخترانه نیست، دانشجویان پسر دانشگاه هرات نیز می‌گویند که در گذشته مسافت خوابگاه تا دانشگاه برای‌شان مشکلات را به بار آورده بود اما با اعتراضاتی که انجام داده‌اند، توانستند مسوولین را وادار کنند تا خوابگاهی در محوطه دانشگاه بسازند.
این دانشجویان از وضعیت کلی خوابگاه رضایت دارند و تنها رعایت نکردن نظافت از سوی مسوولین را عمده‌ترین مشکل عنوان کرده و می‌گویند که این امر سبب مسمومیت غذایی برخی از دانشجویان شده است.
دانشجویان دختر و پسر از مسؤولین می‌خواهند تا ضمن بررسی وضعیت نظافت و کیفیت مواد خوراکی، ساعت توزیع غذا را نیز افزایش دهند.
همچنان در قسمت پخت و پز غذا نیز به آشپزان توصیه شده تا دقت بیشتری به خرج دهند.
این در حالی است که برخی از دانشجویان می‌گویند که آشپزان در پخت غذا دقت نکرده و در برخی موارد غذای خام به آنان تحویل داده‌اند.

  پربازدید ترین