• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تعرفه های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی در ایران تعیین شد

تعرفه های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی در ایران تعیین شد

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ایران با اعلام تعرفه جدید صدور تمدید پروانه کار اتباع خارجی گفت: در قانون بودجه سال جدید تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی 360 هزار تومان و تعرفه تمدید پروانه کار 258هزار و 700 تومان در سراسر کشور تعیین شد.
کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده است جدا خودداری نمایند.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفت: در صورت عدم اعلام کارفرمایان نسبت به بکارگماری اتباع خارجی که شغل آن ها نامرتبط با آنچه در پروانه کارشان قید شده است، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم مبلغ 154 هزار و 988 تومان جریمه و به استناد ماده 181 قانون کار مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

روابط عمومی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به نقل از «علی اقبالی» نوشت : اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی این وزارتخانه اظهار داشت: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشند و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود.
اقبالی گفت: پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود. کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که بدون پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کار ‌آنها منقضی شده است، خودداری کنند.
وی تصریح کرد: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود، باید مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.‌
در صورت اعلام نکردن با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و روزانه مبلغ یک میلیون و 549هزار و 885ریال جریمه و به استنادماده 181قانون کارمجازات حبس از 91 تا 180روز محکوم خواهند شد.

  پربازدید ترین