• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشته شدن 7 پناهجوی افغانستانی در درگیری با کردها در ترکیه

کشته شدن 7 پناهجوی افغانستانی در درگیری با کردها در ترکیه

پس از آنکه در درگیری کردها و پناهجویان افغانستانی در ترکیه یک نفر کشته شد، پناهجویان افغانستانی در این کشور هدف حملات انتقام جویانه کردها قرار گرفتند و دستکم هفت نفر کشته شدند.
به نقل از کاربران افغانستانی در فضای مجازی، از چند روز گذشته در فضای مجازی گزارش‌هایی از آزار و اذیت پناهجویان افغانستانی توسط کردها در ترکیه منتشر شده است.
تنش‌ها بین پناهجویان افغانستانی و کردها پس از آن تشدید شده است که مشاجره لفظی بین یک پناهجوی افغانستانی و یک جوان کرد به درگیری گروهی انجامید و جوان کرد کشته شد.
رسانه‌های ترکیه پس از این واقعه، گزارش‌هایی از تجمع کردها در مقابل بیمارستان و شعارهای انتقام جویانه آنها علیه پناهجویان افغانستانی منتشر کردند.
گفته می‌شود که این درگیری در منطقه «سلطان غازی» در شهر  استانبول از روز یک شنبه آغاز شده و تا 3 روز ادامه داشته است.
بر اساس گزارش‌ها، هفت پناهجوی افغانستانی در حمله گروهی کردها در مقابل مسجد «اکسیمستن» کشته شده‌اند.
از سوی دیگر، «دویچه وله» به نقل از یک پناهجوی افغانستانی گزارش داده است که درگیری‌ها زمانی آغاز شد که دو نفر از اهالی محل با استفاده از اسلحه برای اخاذی از دو پناهجوی افغانستانی تلاش کردند، اما در درگیری فیزیکی میان دو طرف یک نفر از اهالی محل زخمی شد و در بیمارستان جان باخت.
در ادامه این گزارش آمده است که پس از کشته شدن یک نفر از اهالی این محل که ظاهرا کرد بوده، محل اقامت پناهجویان افغانستانی هدف حملات گروهی قرار می‌گیرد که در نتیجه 7 افغانستانی کشته و تعدادی هم زخمی می‌شوند.
سفارت افغانستان در ترکیه با انتشار بیانیه‌ای وقوع این درگیری را تایید کرده و از پیگیری جدی این موضوع خبر داده است.

  پربازدید ترین