• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین شبکه تلویزیونی زنان افغانستان از امروز آغاز به کار می کند

نخستین شبکه تلویزیونی زنان افغانستان از امروز آغاز به کار می کند

 زن تی.وی که نخستین شبکه جدید تلویزیونی زنان در افغانستان است، از امروز آغاز به کار می‌کند.
«حمید سمر» رییس شبکه تلویزیونی زن تی‌وی با بیان اینکه نخستین شبکه جدید تلویزیونی زنان در افغانستان از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: بیشتر مخاطبان این شبکه زنان در شهرهای بزرگ مانند کابل هستند.
وی افزود: تقریباً تمام کارمندان این شبکه تلویزیونی را زنان تشکیل می‌دهند و این تلویزیون با استفاده از امکانات مختصری در کابل بیشتر گفت‌وگوها و برنامه‌های بهداشتی و موسیقی را منتشر خواهد کرد.
زن تی وی فعالیتش را پس از اطلاع رسانی و بازاریابی در بیلبوردها و رسانه‌های اجتماعی آغاز می‌کند.
این تلویزیون برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی دارد؛ برنامه‌هایی که ابعاد زنانه آن برجسته‌تر خواهد بود.
مهرآذر حمیدپادگان، گرداننده برنامه‌های سیاسی، در این تلویزیون می‌گوید: \"بحث‌های رسانه‌ها بیشتر مردانه است اما ما تغییرش می‌دهیم و زنانه‌اش می‌سازیم تا ببینیم زنان چه تحلیلی از سیاست روز دارند و زنان چه برداشتی از سیاست روز دارند.\"
این تلویزیون با 70 کارمند که 48 نفر آنها زن هستند، یک تلویزیون خصوصی است. مسئولان آن می‌گویند حمایت معنوی افراد مطرحی از جمله همسر رئیس جمهور غنی را با خود دارد.
چهره‌های روی پرده همه زنان هستند اما در پشت صحنه و مدیریت تلویزیون مانند دیگر رسانه‌های افغانستان نقش مردان بسیار پررنگتر است.
خاطره احمدی، یکی از تهیه‌کنندگان در این تلویزیون، می‌گوید: \"ما در تلاش این هستیم که بعضی خانم‌ها را در بخش فیلمبرداری و اتاق فرمان استخدام کنیم اما تا حال کسی مراجعه نکرده است. یک فیلمبردار خانم هم داریم. اگر بار بعد بیایید شاید همه‌شان خانم‌ها باشند.\"
بسیاری‌ها فکر می‌کنند این تلویزیون در مسیر سختی پا گذاشته اما مسئولان آن می‌گویند با وجود مشکلات هم به راه خود ادامه می‌دهند.
گفته شده است که این تلویزیون بیشتر متکی به تیمی از زنان جوان و دانش آموزان خواهد بود.

  پربازدید ترین