• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ویدیو: خنده های دلبرانه دختر و همسر ترامپ و نگاه پرمعنی شیوخ عربستان

ویدیو: خنده های دلبرانه دختر و همسر ترامپ و نگاه پرمعنی شیوخ عربستان

سفر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به عربستان با حاشیه های زیادی همراه بود. حضور بی حجاب ملانیا و ایوانکا ترامپ، همسر و دختر رییس جمهوری آمریکا در عربستان سوژه رسانه های بین المللی شد.
عربستان سعودی یکی از محافظه کارترین کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید و مقررات سختگیرانه ای برای زنان اعمال می کند. ممنوعیت رانندگی زنان، اجازه یکی از مردان خانواده برای ادامه تحصیل یا لزوم پوشش کامل در معابر عمومی از جمله مسائلی هستند که به شدت مورد انتقاد سازمان های حقوق زنان قرار گرفته اند.
ورود بی حجاب مقامات بلند پایه کشورهای مختلف در بدو ورود به عربستان شاید در گذشته امری حاشیه ساز و داغ به شمار می رفت اما این کارشکنی ها بدون توجه به قانون اجباری حجاب در عربستان ادامه یافت و این بار ملانیا ترامپ با ورود بی حجاب خود به عربستان به این قانون دهن کجی کرد.
پیش از این نیز ترزا می نخست وزیر انگلیس، هیلاری کلینتون سیاستمدار برجسته آمریکایی، میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و آنجلا مرکل صدراعظم آلمان هنگام سفر به عربستان سعودی، خود را ملزم به استفاده از حجاب ندانسته و این قانون رسمی را نقض کردند.
اما برخورد اشراف عربستانی با زن و دختر ترامپ از همه بیشتر خبر ساز شد.

  پربازدید ترین