• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مقام ایرانی: دانش آموزان افغانستانی برای ثبت نام کتب درسی خود اینترنتی اقدام کنند

مقام ایرانی: دانش آموزان افغانستانی برای ثبت نام کتب درسی خود اینترنتی اقدام کنند

 مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی ایران گفت: امسال دانش‌آموزان افغانستانی می‌توانند با مراجعه به سامانه خرید کتاب‌های درسی و وارد کردن کد 10 رقمی اقامت خود، ثبت‌نام کتب درسی را انجام دهند.
«لیدا نیک‌روش» مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی ایران، از خرید اینترنتی کتاب توسط دانش‌آموزان افغانستانی خبر داد.
نیک روش گفت: امسال دانش‌آموزان افغانستانی مانند دانش‌آموزان ایرانی می‌توانند همزمان، به جای وارد کردن سریال دانش‌آموزان ایرانی در سامانه ثبت سفارش کتاب، با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی www.irtextbook.ir، کد 10 رقمی اقامت خود را وارد کرده و ثبت‌نام کتاب‌های درسی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها نگران توزیع کتب از طریق سامانه هستند، افزود: قرار است از سال 98-97 دانش‌آموزان به جای انتخاب ولایت، ولسوالی و منطقه خود برای دریافت کتاب‌های درسی، کتابفروشی‌های مناطق محل سکونت خود را مشخص و تعیین کنند.
این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: بر این اساس کتابفروشی‌های هر منطقه در سامانه مشخص و معرفی خواهد شد و این کار باعث می‌شود تا دانش‌آموزان برای خرید کتاب به کتابفروشی‌هایی که با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرارداد ندارند، مراجعه نکنند.

  پربازدید ترین