• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان در آستانه ماه رمضان مرز «چمن» را باز کرد

پاکستان در آستانه ماه رمضان مرز «چمن» را باز کرد

پاکستان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان مرز چمن و سایر مرزهای مشترک این کشور با افغانستان را باز کرد.
به گزارش دیلی پاکستان،نیروهای مرزی پاکستان اعلام کردند مرزهای افغانستان را به مناسبت ماه رمضان بازگشایی شد و عبور و مرور کاروان های تجاری همچنین موترها و مردم از سر گرفته شده است.
سرهنگ عثمان از فرماندهان نیروهای مرزی پاکستان اعلام کرد: با وجود بازگشایی مرز چمن بازرسی دقیق و نظارت بر عبور و مرور ادامه خواهد داشت.
گذرگاه های مرزی افغانستان بعد از تیراندازی نیروهای مرزی این کشور به روستاهای مرزی پاکستان در تاریخ 2 می بسته شد.
مقامات افغانستانی اعلام کردند پاکستان به بهانه سرشماری عمومی مردم محلی را علیه این کشور تحریک می کند.
در دور تازه مذاکرات دو کشور ارتش پاکستان اعلام کرد افغانستان خواستار خروج نیروهای پاکستانی از مناطق مرزی کلی جهانگیر و کلی لقمان شده است.
پاکستان اعلام کرده مناطقی که افغانستان خواهان تخلیه آن است در مرز بین الملل و جزو خاک این کشور است بنابراین نیروهای پاکستانی این مناطق را ترک نمی کنند.
خط مرزی بین المللی از میان مناطق کلی جهانگیر و کلی لقمان که روستاهای مرزی هستند عبور می کند و همین موضوع سرشماری را قدری مشکل کرده است.
افزایش تنش های میان پاکستان و افغانستان به تجارت این 2 کشور همسایه آسیب زده، به گونه ای که تراز تجاری دو کشور 40 درصد کاهش داشته است.
از چندی پیش پاکستان و افغانستان یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم و نیروهای مرزی به بهانه های مختلف از جمله موضوع سرشماری عمومی یا احداث پست های مرزی مواضع همدیگر را هدف قرار می دهند.

  پربازدید ترین