• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهلت 24 ساعته ترامپ برای نبردن سفارت آمریکا به قدس!

مهلت 24 ساعته ترامپ برای نبردن سفارت آمریکا به قدس!

رئیس جمهور آمریکا برای تصمیم گیری درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، تا شامگاه پنجشنبه وقت دارد.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه از از واشنگتن، منابع دیپلماتیک روز چهارشنبه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای عمل کردن یا نکردن به یکی از وعده های انتخاباتی خود درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس تا شامگاه پنجشنبه وقت دارد.
کارشناسان و دیپلمات هایی که خواستند نامشان فاش نشود، با احتیاط زیاد اعلام کردند که ترامپ می تواند تصمیم خود را تا شش ماه به تعویق اندازد و به این ترتیب سفارت آمریکا را در تل آویو نگه دارد.
در نوامبر سال 1995 کنگره آمریکا با اکثریت بالایی قانونی موسوم به قانون \"سفارت در بیت المقدس\" را تصویب و اعلام کرد سفارت آمریکا در اسرائیل باید در بیت المقدس باشد و به این ترتیب عملا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. اما از دو دهه قبل، بندی در نقض این قانون به دولت آمریکا امکان داده است اجرای این قانون را متوقف کند و همه رؤسای جمهور آمریکا از پایان سال های دهه 1990 هر شش ماه این بند را امضا کرده اند. این امر به واشنگتن امکان می دهد مانند سایر قدرت ها، سفارت خود را در تل آویو نگه دارد.
آخرین باری که بند نقض کننده قانون مربوط به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس امضا شد، در ماه دسامبر در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و یک ماه پیش از ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا به کاخ سفید بود.
ضرب الاجل آینده این بند شامگاه پنجشنبه، اول ژوئن (11 جوزا/خرداد) یک دقیقه پیش از نیمه شب و یک دقیقه بامداد دوم ژوئن خواهد بود.

  پربازدید ترین