• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات شهروندان افغانستان و آمریکا مقابل سفارت پاکستان+تصاویر

تظاهرات شهروندان افغانستان و آمریکا مقابل سفارت پاکستان+تصاویر

شماری از شهروندان افغانستان و آمریکا پس از رویداد خونین کابل تظاهرات ضد پاکستانی را مقابل سفارت این کشور در واشنگتن برپا کرده‌اند.

تصاویر زیر در شبکه‌های اجتماعی افغانستان منتشر شده است.
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی یکی از دفاتر امنیت ملی و سفارتخانه های خارجی کابل را لرزاند که به شهید شدن دست کم 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.
انفجار به حدی قوی بود که صدای آن در تمامی نقاط شهر کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری محل وقوع انفجار شیشه های ساختمان‌ها شکست و در محل انفجار گودالی به عمق 6 متر ایجاد کرد.
در حالی که گروه داعش مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت اما مقامات کشورمان انگشت اتهام خود را به سمت پاکستان نشانه گرفتند. وزرات خارجه پاکستان هرگونه دخالت این کشور در حمله تروریستی کابل را رد کرد.
مردم کابل روز گذشته در اعتراض به گسترش ناامنی ها در افغانستان، به ویژه انفجار مهیب روز چهارشنبه پایتخت دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت زدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات که از مناطق مختلف در میدان زنبق، نزدیک محل انفجار مهیب روز چهارشنبه که به شهید شدن 100 تن و زخمی شدن بیش از 400 تن انجامید، گرد آمدند، قصد داشتند که به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند که با تیراندازی هوائی و یورش ماموران نظامی مواجه شدند.

  پربازدید ترین