• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امام خمینی(ره) سی و چند سال پیش امریکا را شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد عنوان کرده بودند

امام خمینی(ره) سی و چند سال پیش امریکا را شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد عنوان کرده بودند

هم زمان با فرارسیدن 14 جوزا، از بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی و پیشوای مسلمانان جهان، امام خمینی(ره)، در بارگاه ملوکتی ایشان و با حضور رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، سران نظام جمهوری اسلامی ایران، سفیران و دیپلماتان خارجی و صدها هزار دوست دار و دل شیفته امام خمینی(ره) یادبود شد.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، امام خامنه ای(مد ظله العالی) در این مراسم باشکوه، با طرح این سئوال که امام چگونه توانست حرکت عظیم انقلاب را به پیروزی برساند و اهداف حداکثری آن را حفظ کند، گفتند: "راز موفقیت امام خمینی و هنر بزرگ آن امام، این بود که توانست آحاد مردم به ویژه جوانان را به صحنه بیاورد و آنان را در صحنه نگه دارد".
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: "در هر کشوری که آحاد مردم وارد صحنه شوند و بایستند و مقاومت کنند، اهداف آن ها محقق خواهد شد".
ایشان گفتند: امام خمینی از نظر شخصیتی، بسیار مستحکم، دارای قدرت ایستادگی در سختی ها، دارای صراحت و صداقت و دارای ایمان و توکل به خدا در رفتار و گفتار بود و این جذابیت های شخصیتی موجب شد که جوانان، امام و راه او، نهضت و انقلاب را انتخاب کنند.
امام خامنه ای سپس به جذابیت های اصول امام اشاره کردند و افزودند: یکی از اصولی که امام بزرگوار ارائه کرد، "اسلام ناب محمدی(ص)" بود، اسلامی که نه اسیر تحجر است و نه اسیر التقاط.
ایشان گاستقلال، آزادی، عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی" را از دیگر مبانی جذاب امام برشمردند و خاطرنشان کردند: یکی دیگر از مبانی امام، بیرون آمدن از چنبره سلطه امریکا بود که برای جوانِ ایرانی، جذاب بود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بیرون آمدن از چنبره سلطه امریکا، اکنون نیز برای جوانان کشورهایی مانند عربستان سعودی که و دولت های آنها سالهای طولانی در خدمت منافع امریکا هستند، جذابیت دارد.
ایشان به شکل گیری تقسیم بندی "طرفداران و دشمنان انقلاب اسلامی" در دنیا اشاره کردند و افزودند: "بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت های بزرگ به ویژه امریکا و شوروی و جریان های قدرت همچون صهیونیست ها و کمپانی های بزرگ، به دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شدند، زیرا احساس خطر کردند، اما در مقابل، بسیاری از ملتهای مسلمان حتی برخی ملت های غیرمسلمان، علاقه مند و طرفدار انقلاب شدند که تا به امروز نیز این جریان ادامه دارد".
امام خامنه ای با اشاره به ادامه توطئه های پیچیده دشمنان خاطرنشان کردند: به فضل الهی، انقلاب و آرمان های پرجاذبه امام همچنان قادر است جوانان و انسان های با عزم و اراده را به میدان بیاورد، به حرکت وادارد و به پیش ببرد و این، مهمترین عامل شکست توطئه های دشمنان است.
رهبر انقلاب با بیان مصداقی از اوج وقاحت دشمنان خاطرنشان کردند: رئیس جمهور امریکا با رئیس یک نظام قبیله ای، عقب افتاده و منحطِ محض، رقص شمشیر می کند و بی ادبانه به انتخابات آزاد و چهل میلیون رأی ملت ایران، ایراد می گیرد.
ایشان با اشاره به مغازله رئیس جمهور امریکا با قاتلین مردم بی‌گناه و بی‌پناه یمن افزودند: دشمنان ما با بی حیایی تمام در کنار عاملین کشتار مردم یمن دم از حقوق بشر می زنند و ملت نجیب ایران را به اسم حقوق بشر تحریم می کنند؛ آیا وقاحت از این بیشتر می شود؟
ایشان در بیان مصداقی از این مسئله مهم یادآوری کردند: "امام بزرگوار سی و چند سال پیش در پرتو نگاه انقلابی و در واقع عقلانی، امریکا را شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد معرفی کرد و اکنون بعد از سه دهه، رؤسای برخی کشورهای اروپایی به این واقعیت اذعان می کنند و امریکا را غیرقابل اعتماد می نامند که این مسئله، عقلانیتِ ناشی از انقلابی گری امام را نشان می دهد.
رهبر انقلاب اسلامی، "برخورداری از روحیه و ذهن و عمل انقلابی" را بزرگترین درس امام خواندند و افزودند: هرگز نباید این درس راهگشا و سعادت بخش را فراموش کرد.
امام خامنه ای اقدام سعودی‌ها را در هزینه کردن صدها میلیارد دالر از پول ملت شان برای تحقق امیال و اهداف امریکا، هزینه سازش با شیطان بزرگ خواندند و افزودند: اگر انسان با اعتماد به نفس و منطق و عقلانیت انقلابی در یک چالش وارد شود، هزینه اش به مراتب کمتر از هزینه سازش است.
ایشان در ادامه به چند موضوع منطقه ای اشاره کردند و گفتند: متأسفانه در ماه مبارک رمضان، برادران روزه دار ما در برخی کشورها همچون یمن، سوریه، بحرین و لیبی دچار مشکلات عظیمی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بمباران و فشار شبانه‌روزی دولت سعودی علیه ملت یمن، گفتند: دولت سعودی بداند که اگر ده، بیست سال دیگر نیز همین روش جنایت‌آمیز را ادامه دهد، بر مردم بی‌پناه و بی‌گناه یمن پیروز نخواهد شد و تنها جرم و گناه خود را سنگین‌تر و انتقام الهی را نسبت به خود سخت‌تر خواهد کرد.
امام خامنه ای حضور دولت سعودی در بحرین را حضوری غیرمنطقی خواندند و خاطرنشان کردند: مسائل بحرین مربوط به مردم بحرین است و مردم بحرین باید خودشان با حکومتشان صحبت کنند و به نتیجه برسند.
ایشان حضور کشورهای بیگانه در سوریه را بر خلاف اراده دولت و ملت آن کشور، اقدامی خلاف خواندند و تأکید کردند: مسائل سوریه باید با گفتگو حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش دشمن در ایجاد جنگ های نیابتی در دنیای اسلام و درگیر کردن مردم با یکدیگر، گفتند: راه‌حل این قضایا گفتگو و مذاکره است و نباید از بیرون کشورها سلاح تزریق شود و دیگران در امور ملت ها دخالت کنند.
ایشان با اشاره به اینکه داعش از محل شکل گیری خود در عراق و سوریه در حال رانده‌شدن است، افزودند: "تروریست ها اکنون قصد رفتن به سمت کشورهای دیگر همچون افغانستان، پاکستان و حتی فیلیپین و برخی کشورهای اروپایی را دارند و این آتش که غربی ها به دست خودشان برافروختند، اکنون دامن خودشان را گرفته است".

  پربازدید ترین