• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

23 سال از کشتار در حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل گذشت

23 سال از کشتار در حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل گذشت

شهرک نشین جنایتکار صهیونیست زمانی که نمازگزاران فلسطینی در داخل حرم حضرت ابراهیم (ع) مشغول اقامه نماز صبح بودند، آن ها را به رگبار بسته و 29 نفر را شهید و 150 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.
 15 رمضان هر سال مصادف است با بیست و سومین سالروز کشتار حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل که به شهادت 29 نمازگزار و زخمی شدن بیش از 150 نفر دیگر منجر شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در چنین روزی \"باروخ گولدشتاین\" شهرک نشین جنایتکار صهیونیست زمانی که نمازگزاران فلسطینی در داخل حرم حضرت ابراهیم (ع) مشغول اقامه نماز صبح بودند، آن ها را به رگبار بسته و 29 نفر را شهید و 150 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.
پس از این جنایت، دولت رژیم صهیونیستی تصمیم به تشکیل کمیته حقیقت یاب کرد و \"یهودا  شمغار\" قاضی اسرائیلی در آن زمان دستور داد مسجد ابراهیمی که مسجدی کاملا اسلامی است، بین مسلمانان و یهودیان تقسیم شود و بدین گونه شهرک نشینان صهیونیست 54 درصد از مساحت این مسجد را تحت سیطره خود گرفتند و رژیم صهیونیستی حتی در مساحت باقی مانده نیز هرگز اجازه نداد تا مسلمانان آزادانه و به راحتی بتوانند به آن تردد داشته و مشغول عبادت باشند.
رژیم صهیونیستی تنها به این بسنده نکرد و حتی بازار مرکزی سبزی فروشان را نیز به روی فلسطینیان بست و اجازه رفتن آنان به مراکز کار خود را نداد. خیابان شهدا نیز که راه ارتباطی اصلی الخلیل بود، همراه با خیابان سهله و بخش هایی از خیابان طارق بن زیاد مسدود شد و بیش از 500 مغازه و مرکز تجاری پلمپ شد.
حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل از سال 1967 همچنان در معرض عملیات یهودی سازی رژیم صهیونیستی قرار داشته است و همواره در تلاش برای بسط سیطره خود بر آن بوده است و در این راستا به یهودیان اجازه اقامه نماز در این مکان مقدس فلسطینیان را داده و در اعیاد یهودی و برخی ایام خاص مانع از ورود مسلمانان به آن می شود.
در نتیجه تقسیم حرم حضرت ابراهیم (ع) این مکان به یک پایگاه نظامی تبدیل شد و نمازگزاران برای ورود به آن باید از تدابیر شدید امنیتی و ایست بازرسی های بی شمار رژیم صهیونیستی عبور کنند.
دولت رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش های خود برای یهودی سازی حرم حضرت ابراهیم (ع) از درج نام این مکان در میان اماکن تاریخی و باستانی اسرائیل خبر داد.
در سال 2015 تعداد ایست بازرسی های رژیم صهیونیستی در الخلیل به 97 مورد رسید که 71 مورد از این ایست بازرسی ها در بخش قدیمی این شهر واقع شده است.
لازم به ذکر است که کشتار حرم حضرت ابراهیم (ع) در 15 ماه مبارک رمضان 1414 هجری مصادف با 25 فوریه 1994 میلادی به وقوع پیوست.

  پربازدید ترین