• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

متیز: رویکرد منطقه‎یی را دربارۀ افغانستان پیش خواهیم گرفت

متیز: رویکرد منطقه‎یی را دربارۀ افغانستان پیش خواهیم گرفت

جیمز متیز، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا در کانگرس این کشور تأکید کرد که طرح بازنگری شده راهبرد تازۀ امریکا در افغانستان به زودی به رییس‎جمهور ترمپ، ارایه خواهد شد.
وی افزود می‎گوید که در این راهبرد برای جلوگیری از به انزوا کشانیده شدن  کشور جنگ زده افغانستان، واشنگتن یک رویکرد منطقه‎یی را درپیش خواهد گرفت.
فرمانده‎هان امریکایی جنگ افغانستان پذیرفته‎اند که جنگ در کشور پس از 16 سال به بن بست کشیده شده است و برای شکست این بن بست، نیاز به سربازان بیشتر امریکایی است.
احتمال می‎رود تا پیش از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو در نزدیک به دوهفتۀ دیگر، راهبرد نظامی واشنگتن دربارۀ افغانستان روشن شود.
گفته می‎شود این راهبرد دربرگیرندۀ سه تا پنج هزار نظامی بیشتر به افغانستان خواهد بود.
از سوی هم، رسانه‌های امریکایی گزارش کرده‌اند که ادارۀ ترمپ در نظر دارد تا عملیات نظامی‌ این کشور در افغانستان را افزایش دهد که متفاوت با سیاسیت اوباما خواهد بود.
اوضاع امنیتی در افغانستان در چند ماه اخیر بدتر شده است.
دو هفته پیش، انفجار یک تانکر‌بمب‎گذاری شده در چهاراهی زنبق شهر کابل در نزدیک سفارت آلمان منفجر ساخته شد که در نتیجۀ آن بیش از 150 تن، جان باختند و صدها تن دیگر، زخم برداشتند.
این گفته‌ها در حالی ابراز می‎شوند که جنرال نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان در ماۀ فبروری سال روان میلادی به کانگرس امریکا گفت که برای خروج از \"بن‌بست\" کنونی جنگ افغانستان، نیاز به نیروهای بیشتر است.
بر بیناد گزارش‎ها، پنتاگون هفتۀ آینده رسمأ فرستادن نیروی بیشتر به افغانستان را پیشنهاد خواهد کرد.
پیش از این، امریکا تأکید کرده بود که به حمایت‎های شان از افغانستان، ادامه خواهد داد و در کنار مردم این کشور می‌ایستد.
گفتنی‎ست که هم اکنون 8400 نیروی امریکایی و 5 هزار نظامی از دیگر کشورهای عضو ناتو در افغانستان جا به‌جا‎‏ اند‌ و مصرف آموزش و مشورت‎دهی نیروهای امنیتی افغان می‎باشند.

  پربازدید ترین