• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازتاب شکست افغانستان در صفحات اجتماعی، شگرت را برگردانید

بازتاب شکست افغانستان در صفحات اجتماعی، شگرت را برگردانید

شکست ناباورانه افغانستان مقابل کامبوج در دومین دیدار مقدماتی جام ملت های آسیا واکنش های فراوانی را در صفحات اجتماعی در میان مردم افغانستان به وجود آورده است.
تیم ملی فوتبال افغانستان عصر روز سه شنبه 23 جوزا در دومین دیدارش در چارچوب رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا با نتیجه 1 بر 0 به کامبوج باخت تا شانسش برای صعود به جام ملت های آسیا با قبولی این شکست کم شود.
شمار زیادی از کابران افغانستانی در صفحات مختلف اجتماعی از جمله فیس بوک به شدت از روند بازی و آرایش تیمی افغانستان در مقابل تیم ضعیف کامبوج انتقاد میکنند. این کاربران فدراسیون فوتبال و کادر فنی را متهم به کم کاری و مقصر اصلی این شکست میدانند.
در صفحات اجتماعی همچنان دیده میشود که شماری به بلند بودن سن سرمربی برحال تیم ملی فوتبال افغانستان،‌ اوتو فیستر نیز اعتراض دارند. آنان معتقدند که فیستر 79 ساله از لحاظ جسمی در وضعیتی نیست که بتواند تیم ملی فوتبال افغانستان را در این شرایط حساس هدایت کند.
در همین حال برخی دیگر از کاربران نیز با انتشار عکس پیتر شگرت سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افغانستان، خواهان برگشت دوباره وی روی نیمکت افغانستان شده اند. این در حالی است که شگرت سال گذشته تیم ملی را  در آستانه سفر به تاجیکستان در کابل تنها گذاشت و فدراسیون فوتبال افغانستان نیز طی قرار دادی یک ساله با پیتر شگرت به توافق رسید.
پیاده کردن سیستم 1 -4-1-4 در مقابل تیم نه چندان قدر کامبوج که دو بار به افغانستان باخته است، استفاده کردن از قیس شایسته در ترکیب اصلی، قرار دادن فرشاد نور به عنوان تک مهاجم در نوک خط حمله و استفاده نکردن از خیبر امانی و زبیر امیری نیز در ترکیب اصلی از مهم ترین انتقادات مردم افغانستان در صفحات اجتماعی است که به کادر فنی تیم ملی وارد میشود.

مردان فیستر تیم آخر جدول گروه سوم
توجه به تساوی بدون گل اردون در خانه ویتنام، تیم ملی فوتبال افغانستان نیز با قبولی شکست در مقابل کامبوج تیم آخر جدول گروه سوم رقابت ها است. افغانستان در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی در تاریخ 4 سپتامبر مطابق با 14 سنبله (شهریور) به مصاف تیم فوتبال اردن خواهد رفت.\"\"
با توجه به این که افغانستان دور برگشت این رقابت ها را نیز با میزبانی از تیم فوتبال اردن آغاز خواهد کرد، میتوان گفت کار شاگردان فیستر برای صعود به جایگاه دوم جدول فوق العاده سخت باشد.
هم زمان با دو مسابقه افغانستان با اردن، ویتنام نیز در دو مسابقه حساس به مصاف کامبوج خواهد رفت. بدون شک نتایج به دست آمده از این مسابقات میتواند تکلیف صعود افغانستان به جام ملت های آسیا را مشخص کند.
جدول گروه سوم پس از پایان دور دوم رقابت ها این گونه است:

  پربازدید ترین