• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس البرز ایران اعلام شد

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس البرز ایران اعلام شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ایران اعلام کرد: دانش آموزان اتباع خارجی می توانند براساس مفاد شیوه نامه سال تحصیلی گذشته برای سال تحصیلی 97-96 در مدارس این استان ثبت نام کنند.
جعفر مقیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: توجه به تحصیل و آموزش دانش آموزان اتباع به عنوان امری مهم، مورد عنایت این اداره کل قرار گرفته است لذا دانش آموزان اتباع خارجی می توانند براساس مفاد شیوه نامه برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای دو
* بند الف ویژه دانش‌آموزان دارای مدارک اقامتی و هویتی و
*  بند ب نیز برای دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتی و هویتی است.
*  وی یاد آور شد: دانش‌آموزان بند الف با مدارکی که دارند می توانند به مدارس نزدیک محل سکونت برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند و لی
*  دانش‌آموزان بند ب باید برای ثبت‌نام سه مرحله کاری را انجام دهند .
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز به اخذ معرفی‌نامه‌های پزشکی و تحصیلی برای دانش آموزان فاقد کارت اقامت در این استان پرداخت و تصریح کرد: این دسته از
*  دانش‌آموزان باید به دفاتر کفالت برای دریافت فرم‌ها ی مربوطه مراجعه ‌کنند و سپس
*  در مراکز پزشکی و درمانگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت حضور پیدا کنند تا تحت ایمن‌سازی، غربالگری و واکسیناسیون قرار گیرند.
* *  مقیمی در ادامه به هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی اشاره و اضافه کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال 97-96 همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و هزینه‌ی بیمه را پرداخت می‌کنند.
* *  وی خاطر نشان شد: دانش‌آموزان دارای مدارک معتبر که شامل
 * گذرنامه دارای پروانه اقامت،
*  دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا،
*  دفترچه پناهندگی معتبر صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،
*  کارت هویت ویژه اتباع خارجی،
*  برگ تردد خروجی مدت‌دار،
*  کارت آمایش و
*  کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی می شود می توانند برای ثبت نام به مدارس دولتی یا غیردولتی مراجعه کنند و ادامه تحصیل دهند.
* *  مقیمی بیان کرد: مفاد شیوه نامه و مقررات موجود در مدارس باید برای ثبت دانش آموزان اتباع خارجی نیز رعایت شود. وی ادامه داد: ثبت‌نام آن دسته از کودکان اتباع خارجی که دارای مدارک قانونی هستند، در دوره پیش‌دبستانی نیز برابر ضوابط آموزشی بلامانع است.
* *  مهم: صدور برگ حمایت تحصیلی در دفاتر کفالت هنوز شروع نشده است و اخبار تکمیلی را از طریق همین کانال پیگیر باشید .

  پربازدید ترین