• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دشمنان خیال خام نفاق بین مردمِ باهم برادر افغانستان را در سر می پرورانند

دشمنان خیال خام نفاق بین مردمِ باهم برادر افغانستان را در سر می پرورانند

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در واکنش به حمله تروریستی در مسجد الزهرا در غرب کابل می گوید که تروریستان خیال خام تفرقه و نفاق بین مردمِ باهم برادر و مسلمان افغانستان را در سر می پرورانند.
آقای دانش حمله تروریستی در مسجد الزهرا را ننگین و ضد انسانی خواند و آن را به شدت محکوم کرد.
آقای دانش همچنان گفت، جا دارد از نیروهای امنیتی موظف در ساحه که مانع یک قتل عام عظیم و در مقیاس بزرگ تر شدند، اظهار سپاس نمایم و به روح شهدای امنیتی این حادثه و تمام شهدای نیروهای امنیتی کشور درود ویژه نثار کنم.
وی بیان داشت، حمله بر مساجد و اماکن مذهبی و به خاک و خون کشیدن مردم ملکی و بی گناه در هیچ دین و آینی نه تنها جواز نداشته که به شدت مذموم، نا شایست و قبیح پنداشته می شود. دشمنان مردم افغانستان اما با دست زدن به چنین اعمال وحشیانه و زشت، یک بار دیگر نشان دادند که به هیچ ارزشی ایمان ندارند و بجز ویرانی و کشتار به چیزی دیگری نمی اندیشند.
معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرد که رویداد های تلخ و تکان دهنده هفته های اخیر در کابل، هرات و دیگر مناطق کشور نشان داد که دولت و مردم افغانستان با دشمنان به مرات خطرناک تر از آنچه پنداشته می شود، روبه هست و به یقین مقابله و مبارزه با دشمنی بدین حد وحشی و شرارت پیشه، جز با همبستگی، وحدت، همدلی و هکاری مشترک مردم و دولت به خصوص همکاری و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ممکن نیست.
دانش افزود :\"من باور دارم که رویداد های این چنین تلخ و مصیبت بار، مردم افغانستان را که در طول تاریخ با روا داری دینی و مذهبی، برادر گونه در کنار هم زندگی کرده اند، بیش از پیش در برابر توحش و بر بریت صفوف آنان را فشرده تر خواهد ساخت و این یکدلی، مشت محکم و جواب دندان شکن به همه بدکیشان و بداندیشانی خواهد بود که خیال خام تفرقه و نفاق بین مردمِ باهم برادر و مسلمان افغانستان را در سر می پرورانند\".
وی از مسوولان ارگان های امنیتی خواست که بادرایت و هوشیاری تمام تلاش کنند تا جلوی این گونه حملات تروریستی را بگیرند.
معاون دوم ریاست جمهوری همچنان گفت؛ با توجه به شرایط نا مساعد امنیتی، جا دارد از شهروندان عزیز کابل نیز تقاضا کنیم که ضمن حفظ روحیه وحدت و برادری، در برگزاری مراسم و محافل دینی و مذهبی و شرکت در آنها، آگاهی و بیداری شان را حفظ نموده و در تأمین امنیت مساجد، حسینیه‌ها و محلات تجمع شان با نیروهای امنیتی همکاری جدّی و همه جانبه داشته باشند.
در همین حال، عطا محمد نور والی بلخ، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، دفترمعاونیت اول ریاست جمهوری و شماری دیگری از مقام‌های دولتی و چهره‌های سرشناس سیاسی، حمله تروریستی در مسجد الزهرا را به شدت محکوم کرده اند.
گفتنی است که شب گذشته (پنجشنبه 25 جوزا) حوالی ساعت 9:00 شب دو مهاجم انتحاری می خواستند که وارد مسجد الزهرا شوند که پس از شناسایی از سوی پولیس با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
یک مهاجم با آغاز درگیری خود را منفجر کرد و مهاجم دوم خود را به آشپزخانه مسجد رساند و پس از چند دقیقه درگیری از سوی نیروهای امنیتی از پای درآمد.
وزارت امور داخله گفت که در این حمله تروریستی 4 نفر ( سه غیرنظامی و یک افسر پولیس) کشته و 8 نفر دیگر ( 4 غیرنظامی و 4 پولیس) زخمی شدند.
حاجی رمضان حسین زاده یکی از تاجران ملی و از چهره‌های مردمی درغرب کابل و رییس هیات امنای مسجد الزهرا نیز در این حمله تروریستی کشته شد.

  پربازدید ترین