• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ابراز تاسف حامد کرزی و پدرام از شهادت رمضان حسین زاده و واکنش کاربران فضای مجازی

ابراز تاسف حامد کرزی و پدرام از شهادت رمضان حسین زاده و واکنش کاربران فضای مجازی

خبر شهادت رمضان حسین زاده، یکی از متنفذین کشور واکنش‌های گسترده از رئیس جمهور پیشین کشور گرفته تا وکلای پارلمان و کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشته است.
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در صفحه فیسبوکش نوشت: با تأسف فراوان اطلاع حاصل نمودم که متنفذ و بزرگ قوم و یکى از دوستان دیرینه ام حاجى صاحب رمضان حسین زاده ، شخصیت وطندوست، خیرخواه و خدمتگار مردم ، در حمله تروریستى بر مسجد الزهرا در کابل همراه با تعدادى از هموطنان دیگر ما به شهادت رسید و شمارى هم جراحت برداشته اند.
آقای کرزی تاکید کرد: حمله تروریستى بر مسجد الزهرا در کابل را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و این عمل نابخشودنى را کار دشمنان صلح و آرامش افغانستان میدانم.
رئیس جمهور پیشین گفته که این حمله مانند سایر حملات تروریستى در کشور از سوى بیگانه گان طرح ریزى گردیده که بصورت آشکار براى رسیدن به أهداف شوم شان دست به همچو اعمال زشت می‌زنند؛ بناءً زمان آن فرارسیده تا ما مردم این سرزمین باستان به عمق این دسائس پى ببریم و همه با هم در اتحاد واتفاق و قویتر از گذشته در مقابل آن ایستاده گى کنیم.
لطیف پدرام، نماینده مردم بدخشان در مجلس نیز در واکنش به این رویداد نوشت: با تاسف باز شمار زیادی از هموطنان عزیز ما که در مسجد الزهرا در غرب کابل مشغول ادای نماز و عبادت به درگاه پروردگار بودند به اثر یک حمله ی تروریستی به شهادت رسیدند.
آقای پدرام در مطلبی در صفحه فیسبوکش نوشت: حوادث یکی دو هفته ی اخیر نشان داد که رژیم فروریخته ی کابل در تامین امنیت شهروندان عاجز و ناتوان است.
به نظر او، انتقاد ها و محکوم کردن ها هیچ مشکلی را حل نمی کنند. ما بار ها گفته ایم که باید رژیم از ریشه تغییر کند جا به جایی افراد نیز به تنهایی نمی تواند چیزی را حل کند.
آقای پدرام در مورد رمضان حسین زاده هم گفت: من مرحوم حاجی رمضان را از نزدیک می شناختم و بار ها در مسجدی که متصدی آن بود با دعوت این مرد مهربان و خدمتگار مردم برای سخنرانی دعوت شده بودم.

واکنش شهروندان
سجاد محمدی، یکی از کاربران فیسبوک نوشت: شهدای امشب مسجد الزهرا همانند مولای شان امام علی (ع) در مسجد و در شب قدر به شهادت رسیدند.
هما سادات کاربر دیگر نوشت: از مسجد به کجا پناه ببریم.
شماری دیگر از شهروندان براین باور اند که دشمن در تلاش ایجاد نفاق مذهبی در افغانستان هستند اما هیچ گاه به این هدف شوم شان دست نخواهند یافت.
اصغر اشراق، روزنامه نگار در فیسبوکش نوشت: دنیا که دگرگون شود مردم کابل قربانی اختلاف‌اندازی مذهبی نخواهند شد. این یک ویژگی مثبت مردم کابل است.
توحیدی دیگر کاربر نوشت: تروریستان باید بدانند که باکشتن بی گناهان نمی توانند جنگ های مذهبی را دامن بزنند.
صدای انفجار شدیدی حوالی ساعت 20:50 امشب غرب کابل را لرزاند.
این رویداد ناشی از حمله دو مهاجم انتحاری بر مسجد الزهرا(س) بوده و در حوزه ششم شهر کابل روی داده است.
جنرال سالم الماس رئیس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل؛ دو عامل انتحاری تلاش کردند که داخل مسجد الزهرا شوند که با تلاش نیروهای امنیتی از ورود آنان به داخل مسجد جلوگیری شد.
وی گفت که یکی از عاملان داخل آشپزخانه مسجد شده و بعد از ده دقیقه مقاومت، خود را انفجار داده است. در این رویداد یک قوماندان تولی حوزه ششم با سه منسوب دیگر پولیس شهید و یک قوماندان تولی با چهار تن دیکر زخمی شده اند.
در مجموع در این رویداد چهار تن از نیروهای امنیتی شهید و 8 تن دیگر زخمی شده و همچنین سه غیر نظامی به شمول حاجی رمضان شهید و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

  پربازدید ترین