• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند به حمله تررویستی بر مسجد الزهرا و شهادت الحاج رمضان حسین زاده

اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند به حمله تررویستی بر مسجد الزهرا و شهادت الحاج رمضان حسین زاده

گروهک‌های شیطانی تروریست و دشمنان اسلامیت و انسانیت باردیگر با حمله بر نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در خانه‌ی خدا نقاب از چهره پلید خویش برافگندند و به سلسله جنایت‌های نابخشودنی خود مرتکب یکی از جنایت‌های هولناک دیگر در تاریخ این سرزمین شدند.
تروریست‌های جنایتکار با زیرمجموعه‌های خائن و مزدور خویش دی شب در لحظاتی‌که مسلمانان خداجوی و خدا دوست در مسجد جامع الزهرا در حال ادای نماز و استقبال از شب‌های مبارک قدر قرارداشتند٬ با راه اندازی یک حمله انتحاری باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از نمازگزاران و شهروندان ملکی این سرزمین گردیدند.
در جمع دیگر شهروندان مظلوم و بی‌گناه این حمله جنایتکارانه حاجى رمضان حسین زاده یکی از تاجران و شخصیت‌های ملی و مردمی این سرزمین که به نیکی٬ خیر اندیشی و کارخیر شهره‌ی آفاق بود نیز به شهادت رسیده‌ است.
برای شهدای گران‌مایه این حمله جنایتکارانه بهشت برین و برای زخمیان شفای عاجل می‌خواهیم و به بازماندگان آنان از خداوند بزرگ در این لحظات سخت و دشوار صبر و استقامت آرزوداریم. با محکوم کردن این جنایت وعده می‌دهیم که حمله تروریست‌ها به جان شهروندان کشور و حمله به مساجد و اماکن عبادت بی‌پاسخ نمی‌ماند.
در این لحظات حساس که تروریست‌ها در میدان جنک در مقابل نیروهای مسلح کشور شکست خورده‌اند و برای جبران شکست خویش دست به حملات انتحاری می‌زنند از هم‌وطنان عزیز و شهروندان کشور می‌خواهیم با توطئه‌های دشمنان دین و مردم برادر و برابر این سرزمین با هوشیاری٬ اتحاد و هم‌دستی برخورد نمایند و اجازه ندهند دشمنان سوگند خورده و شیطانی ملت و مردم ما با ایجاد اختلافات و شکاف‌های مذهبی٬ قومی٬ زبانی و سمتی به اهداف شوم خویش دست یابند.
تررویست‌ها دین و مذهب و قوم ندارند و به هیچ ارزش اسلامی و انسانی پابند نیستند. آنان دشمنان بشریت و انسانیت اند. راه مبارزه با آنان اتحاد تمام انسان‌های آزاده از هر دین و قوم و ملت برای نابودی این پدیده شوم است.

دکتور عبدالله عبدالله
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

  پربازدید ترین