• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قرارداد طرح و دیزاین ساخت مجمع اداری در دارالامان با یک شرکت عربی امضا شد

قرارداد طرح و دیزاین ساخت مجمع اداری در دارالامان با یک شرکت عربی امضا شد

قرار داد طرح و دیزان ساخت مجمع اداری در دارالامان میان وزارت شهر سازی ومسکن و یک شرکت عربی بنام «خطیب العالمی» به ارزش بیش از 15میلیون دالر در ارگ ریاست‌جمهوری به امضا رسید.
سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن امروز( شنبه، 27جوزا) در جریان امضای این قرار داد گفت:«در جریان دو سال، شرکت خطیب العالمی در بخش طرح مجتمع اداری دارالامان، بررسی طرح‌های پیشین و همکاری در تهیه‌ی ماستر پلان با درنظر داشت تمام زیربناهای مورد نیاز با وزارت شهرسازی و مسکن همکاری می‌کند.»
نادری تصریح کرد که شرکت خطیب العالمی، از کشور لبنان که  یک شرکت خدماتی، مشورتی، طراحی و انجینیری است و در 35 کشور جهان به سبک معماری اسلامی فعالیت داشته است.
وی افزود که  با تکمیل شدن این پروژه تمام وزارت‌خانه و اداره‌های دولتی به ساحه‌ی دارالامان کابل انتقال داده می‌شود.
وزیر شهرسازی و مسکن، افزایش نفوذ، پراکندگی اداره‌های دولتی، ترافیک و مشکلات امنیتی را از چالش‌های عمده شهروندان کابل عنوان کرده گفت که هدف از ایجاد مجمع  اداره‌های دولتی در ساحه دارالامان، ایجاد سهولت برای باشندگان کابل است.
رییس شرکت خطیب العالمی نیز گفت که این پروژه بالای اقتصاد افغانستان تاثیرگذاراست و باید شرکت‌های افغانی نیز در عملی شدن آن، سهیم شوند.
وی بیان داشت:«ما بالای اعمار این پروژه کار می‌کنیم و می‌خواهیم از طریق این پروژه مهم در پیشرفت افغانستان سهیم شویم و این در آینده افغانستان رول مهم خواهد داشت».
در مراسم امضای قرار داد طرح و دیزاین مجمع اداری دارالامان که رییس‌جمهور غنی نیز حضور داشت، رییس شرکت خطبب العالمی به وی از کیفیت کاری این شرکت اطمینان داد.
انتقال اداره‌های دولتی به ساحه‌‌ی دارالامان، جز از برنامه‌های حکومت وحدت ملی است که قرار است تا دو سال آینده طرح و دیزاین این پروژه تکمیل شود.
حدود هفت ماه پیش، رییس جمهور غنی درجریان سومین نشست ملی شهری اعلام کرد که 90 درصد اداره‌های دولتی به منطقه‌ی دارالامان کابل انتقال داده خواهند شد.
او گفته بود حکومت برای منظم ساختن شهر کابل برنامه‌های مشخص دارد و با تطبیق آن چهره شهر تغییر خواهد کرد.

  پربازدید ترین