• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

توره بوره به گونۀ کامل از وجود داعش پاکسازی شد

توره بوره به گونۀ کامل از وجود داعش پاکسازی شد

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید ساحۀ توره‌بوره در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار به گونۀ کامل از وجود داعش پاک‌سازی شده‌است.
از حدود سه‌هفته به این‌طرف درگیری‌ها یک‌بار دیگر میان گروه تروریستی داعش و طالبان در ولسوالی‌های چپرهار و پچیراگام ولایت ننگرهار بالا گرفته بود.
در آغاز درگیری‌ها، مسؤولان محلی ننگرهار گفتند که داعش در تلاش است تا پناه‌گاه‌های استراتیژیک ساحۀ غار توره‌بوره را در ولسوالی پچیراگام از تصرف طالبان بیرون آورد و سپس آن را تصرف نیز کرد.
نگرانی‌هایی نیز در این زمینه ایجاد گردید و مجلس نماینده‌گان هشدار داد که حکومت باید هرچه زود این ساحه را از وجود داعش پاک‌سازی کند.
اکنون دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که ولسوالی‌های پچیراگام و چپرهار در عملیات تعرضی و تهاجمی نیروهای مشترک امنیتی در دو روز گذشته، از داعشیان پاک‌سازی شده‌اند.
در بیانۀ دولت وزیری گفته شده که بر حال حاضر در ساحات الف‌خیل و توره‌بوره نیروهای امنیتی تسلط کامل دارند و تروریستانی را جست‌جو می‌کنند که گریخته‌اند یا در غارها پنهان شده‌اند.
به گفتۀ وزیری، در این عملیات که به هم‌کاری مردم محل انجام شده، به غیر نظامیان هیچ آسیبی نرسیده‌است.
پیش از این نیز سرپرست وزارت دفاع ملی گفته بود که نیروهای امنیتی توانسته‌اند در ساحۀ توره‌بوره مستقر شوند و به زودی طالبان و داعش را از این ساحات بیرون خواهند کرد.
توره‌بوره از جمله ساحات استراتیژیک است که اسامه بن لادن، رهبر شبکۀ تروریستی و رهبران طالبان زمانی در آن پنهان شده بودند و از چندین مجرا با پاکستان از جمله با اورکزی مرز دارد.

  پربازدید ترین