• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دفترحزب آزادى درفاریاب هدف حمله طالبان قرارگرفت

دفترحزب آزادى درفاریاب هدف حمله طالبان قرارگرفت

مقام‌ های محلی در فاریاب می گویند که طالبان بالای دفتر حزب آزادی به رهبری جنرال عبدالملک در ولسوالی شیرین تگاب حمله کردند.
سید شریف سرپرست ولسوالی شیرین تگاب گفت که ده ها طالب مسلح ساعت 6 عصر روز گذشته بالای دفتر سیاسی حزب آزادی در دروازه دخولی شیرین تگاب در حدود 300 متری مرکز ولسوالی حمله کردند که درگیرى تا ساعت 10:30 شب ادامه داشت.
وی علاوه کرد که در این درگیرى سه تن از محافظین دفتر حزب آزادی مجروح و 10 تن از طالبان مهاجم کشته و مجروح شدند.
سرپرست ولسوالی شیرین تگاب مى گوید که دفتر سیاسی حزب آزادی در موقعیت حساس قرار دارد، در صورتی که طالبان آنرا تصرف نمایند، مرکز ولسوالی نیز سقوط می کند باید رهبری ولایت در مورد تحکیم پوسته های امنیتی و تجهیز نیروها در این ولسوالی توجه جدی نمایند.
جنرال عبدالملک رهبر حزب آزادی تائید مى کند که در حمله طالبان سه تن از محافظین دفترش مجروح و ده تن از طالبان کشته و زخمی شدند.
وی گفت که، فاریاب دروازه شمال است، وضعیت امنیتی آن نگران کننده می باشد. در صورتی که رهبری دولت نسبت به این ولایت بی تفاوت بمانند، عواقب ناگوار در پی خواهد شد.
طالبان تا کنون در مورد حمله و تلفات افراد شان چیزی نگفته اند.
جنرال عبدالملک یکی از چهره های برجسته ازبیک می باشد که از محبوبیت خاص در بین ازبک ها برخوردار است وی در دوره حکومت اسلامی استاد ربانی به حیث وزیر امور خارجه افغانستان ایفای نقش نموده است و در حال حاضر مشاور ارشد دکتر عبدالله و رهبر حزب آزادی افغانستان می باشد.

  پربازدید ترین