• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چهارمین شب شعر «هلال رمضان» در موسسه نما رسانه، برگزار شد

چهارمین شب شعر «هلال رمضان» در موسسه نما رسانه، برگزار شد

چهارمین شب شعر «هلال رمضان» در موسسه نما رسانه با حضور شعرا، اساتید دانشگاه و روحانیون در کابل  برگزار شد.
در این شب شعر، شاعرانی از جمله غلام حضرت حسینی باران، ابولحسن بیانی، بانو ترنم سعیدی، سید ذکریا راحل، میوند حبیب، دوکتور ضیا کوشا، فرزانه نوابی، نصرالله واحد، سید علی موسوی نژاد، موسوی ابراهیمی، خانم آذین و حسین ساحل به سرودن شعر پرداختند.
\"\"
سید  محمد تقی حیدری  رئیس موسسه نما رسانه ضمن عرض خوش آمد به شاعران و شرکت کنندگان در این محفل گفت: ماه رمضان ماه برکت و رحمت خداوند است.
وی علاوه کرد، این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه اى برخوردار و ماه سلوک روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم کردن زمینه هاى معنوى در ماه هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى کنند،
وی گفت: با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه دارى روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فاضل‌زاده نیز در این مراسم گفت: فقط عالِم  مبلغ نیست، بلکه شاعر هم میتواند با شعر خود مبلغ خوبی ها باشد.
وی افزود: امروز تمام ما مسئول امر به معروف هستیم و تنها این وظیفه را به شانه علما نمی توان انداخت.
این عالم دین علاوه کرد، انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه هاى ویژه را نیاز دارند، یکى از برنامه ها براى تقویت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهیزگارى است.

\"\"
\"\"
\"\"
\"\"
\"\"

  پربازدید ترین