• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روز قدس روز دمیدن خون در رگ های امت اسلامی است

 روز قدس روز دمیدن خون در رگ های امت اسلامی است

در آستانه روز جهانی قدس، شبکه نهادهای مدنی هم گرا در هرات با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که روز قدس روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی است و هم‌گان باید در این روز به حمایت از مردم فلسطین برخیزند.
در این بیانیه آمده است سالیان متمادی از داغ بزرگ غصب فلسطین می‌گذرد و این درد بر قلب امت اسلامی همچنان سنگینی می‌کند و رژیم غاصب صهیونیستی ترکیبی از خشونت‌، ترور، کشتار و ویرانگری را بر این ملت مقاوم تحمیل می‌کند .
شبکه نهادهای مدنی همگرا  با بیان اینکه غربت و مظلومیت قدس در پس خیانت‌ها و حماقت‌های برخی سازشکاران منطقه دوچندان ، تصریح کرد: جبهه کفر و استکبار در تلاشی پیگیر سعی در حذف مسئله فلسطین و حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جهان اسلام دارد و با حمایت و تجهیز جبهه تکفیر، مزدوران داعشی را به جان جهان اسلام انداخته است.
در این بیانیه متذکر شده است ، تروریسم دولتی اسرائیل و نظام سلطه بین‌الملل که آگاهی و بیداری امت اسلامی را مشاهده کرده بود، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و منافع اقتصادی خود در چپاول و زیاده خواهی را با درگیر کردن منطقه مهم و حیاتی غرب آسیا به خشونت و خونریزی هدفگذاری کرد و امروز آتش فتنه در اکثریت ممالک اسلامی و منطقه غرب آسیا با سرپنجه وحشیان داعشی و با آمریت استکبار جهانی \"آمریکا\" جریان دارد.
اما در این میان فقط روزی به مثال قدس که توسط امام خمینی (ره) اساس گذاشته شد نجات بخش ملت‌های اسلامی است.
روز قدس به عنوان نماد صف‌بندی مظلومان در مقابل زورگویان است و این روز است که نمی‌گذارد فلسطین و امثال آن فراموش شودو مردم مظلوم فلسطین احساس می‌کنند تنها نیستد و تمام ملت‌های اسلامی پشت سرشان هستند.
این روز را می توان روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی خواند.
باید به این نکته نیز تذکر داد که روز قدس تنها مربوط به فلسطین و ایران نیست بلکه این روز یک روزی است برای تمام امت اسلامی و یک بسیج عمومی اسلامی.
بر این اساس \"شبکه های نهادهای مدنی همگرا\" ضمن حمایت و پشتیبانی قاطع از تجلیل و گرامیداشت روز جهانی قدس از تمام امت اسلامی می خواهد تا به خاطر حیات اسلام و سربلند‌شان این روز را جدی بگیرند.

  پربازدید ترین