• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وحدت سیاسی امت اسلامی در سایه روز قدس

وحدت سیاسی امت اسلامی در سایه روز قدس

پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی در ایران، ندای وحدت اسلامی دربرابر دشمنان اسلام و مسلمانان بر فضای کشورهای اسلامی طنین انداز شده است.
دکتر حمید اله رفیعی، کارشناس حوزه بخش ادیان و مذاهب در گفتگو با خبرگزاری افغان ایرکا افزود: ندای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تحت عنوان روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  از سوی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خمینی (ره)، یکی از نداهایی است که بر وحدت سیاسی امت اسلامی تأکید دارد.
سالهاست که مردم مسلمان فلسطین و نیز قبله اول مسلمانان در اشغال بدترین دشمن اسلام قرار گرفته و از ظلم و عداوت صهیونیزم و دشمنان قسم خورده اسلام، رنج می برند. اگر کسی خود را مسلمان می داند نمی تواند در برابر این پدیده، شب و روزش را بی تفاوت بسر کند.
بنابراین بر هر مسلمانی شرعا و عقلا لازم است که در حد توان، انزجار و نفرت خود را در برابر اشغالگران ظالم و متجاوز ابراز کند. همین ابراز احساسات در حمایت از مردم  و کشور فلسطین در سراسر جهان از سوی مسلمانان وحدت سیاسی امت اسلامی را در انظار جهانیان و به ویژه دشمنان اسلام و مردم فلسطین به نمایش می گذارد. اما در نهایت تأسف می توان گفت که بسیاری از سران کشورهای اسلامی نه تنها هیچ احساسی در برابر این حادثه غمبار از خود نشان نمی دهند بلکه مانند رژیم آل سعود با حکومت اسرائیل و سایر دشمنان اسلام بر علیه مردم مسلمان فلسطین هم پیمان می شوند.
در عین حال شرم و ننگ برای  کسانی است این گونه دولتها و حکومت ها را به نام حکومت اسلامی پذیرفته و سردمداران آنها را خادم حرمین شریفین می دانند. کسی که ایمان به قرآن داشته باشد نمی تواند با اسرائیل و دولت صهیونیزم ارتباط دوستانه داشته باشد تا چه رسد که با آنان بر علیه مسلمانان هم پیمان شود. زیرا قرآن کریم می فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ؛ (مائده: 82) یعنی دشمن‏ترین مردم نسبت به کسانى که ایمان آورده‏اند یهود است.
با توجه به مطلب یاد شده بر هر مسلمانی لازم است که در حمایت از مردم مسلمان فلسطین و در راستای ابراز نفرت از صهیونیزم و دولتها حامی اسرائیل، در روز قدس برای رضایت خدای متعال فریاد بزند و در ضمن انسجام و وحدت امت اسلامی را برای جهانیان به اثبات برساند.

  پربازدید ترین