• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برای ما قدس … برای آنها جهنم

برای ما قدس … برای آنها جهنم

فلسطین عربی است و عربی خواهد ماند. این یک شعار نیست بلکه نقشه ی راه جهان است و قدس اشغالی راهنمای این نقشه برای امت اسلامی و جهان.
اشغال سرزمین فلسطین و تعرض به حقوق صاحبان آن جنایتی است که در تمام ادیان و قوانین محکوم می گردد. سخن در این باره مستلزم ورق زدن صفحات تاریخ و به ویژه پیمان شوم بالفور می باشد که طی آن حقوق ملت شریف فلسطین پایمال شد و صهیونیست های اشغالگر سرزمین فلسطین را تحت اشغال خود در آوردند.
لیکن علیرغم تجاوزهای صهیونیست ها صاحبان واقعی این سرزمین دست از مقاومت نکشیدند و همچنان شاهد عملیات ایثارگرانه آنها در میادین و خیابان های این کشور هستیم.
امروز شرایط منطقه با سالهای گذشته تفاوت زیادی دارد و بیداری اسلامی اثر قابل توجهی بر مسئله ی فلسطین نهاده و ارزش ها و اولویت های برخی کشورهای عربی را تغییر داده است.
امسال در روز قدس شاهد تغییرات قابل توجهی در رویکرد سیاسی و ائتلاف های بین کشورها هستیم و نوع تعامل بین کشورها نیز با گذشته متفاوت است که سفر رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به منطقه ی خلیج فارس و تبعاتش شاهدی بر این مدعاست.
ولی محال است که یک مسلمان شریف در هر گوشه ی جهان مسئله ی اول جهان اسلام، یعنی مسئله ی فلسطین را فراموش کند. تجاوزات و تعدی های صهیونیست ها هیچگاه پذیرفته شده نخواهد بود. جنایاتی که مخالفت آشکار با قوانین حقوق بشر است.
در روز قدس بر اتحاد و همدلی با ملت مظلوم فلسطین چه در این سرزمین مقدس چه در تک تک چادرهای پناهندگان، تاکید می نماییم و اعلام می کنیم تحت هر شرایطی در راه رسیدن به هدف خود، یعنی آزادسازی فلسطین و بازگرداندن فرزندانش به این مرز و بوم قدم بر میداریم.

  پربازدید ترین