• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولی عهد مخلوع عربستان و برادرش در اقامت اجباری قرار گرفتند

ولی عهد مخلوع عربستان و برادرش در اقامت اجباری قرار گرفتند

یک روزنامه‌نگار عربی شاغل در انگلیس مدعی شد که پس از تغییرات سیاسی در عربستان، ولی‌عهد مخلوع و برادرش تحت اقامت اجباری قرار گرفته‌اند.
«محمد مزوار» روزنامه‌نگار الجزائری الاصل و تحلیلگر امور سیاسی خاورمیانه می‌گوید «محمد بن نایف»‌ ولی‌عهد مخلوع عربستان تحت اقامت اجباری قرار گرفته است.
مزوار که در روزنامه ایندیپندنت انگلیس مشغول به کار است، در توییتر خود اعلام کرد که ولی ‌عهد سابق به دستور ولی عهد جدید (محمد بن سلمان) تحت اقامت اجباری قرار گرفته و این برای حفظ سلامت بن نایف است.
او این مطلب را به نقل از منابع مطلع اعلام کرد و در توییتی دیگر اعلام کرد که برادر محمد بن نایف (ولی‌عهد مخلوع) یعنی سعود بن نایف امیر منطقه الشرقیه نیز در کاخ خود در «العزیزیه» در جنوب شهر «الخُبَر» در اقامت اجباری قرار گرفته است.
مزوار می‌گوید که «بلندپروازی‌های محمد بن سلمان کاملا روشن است و او می‌خواهد به تخت سلطنت برسد و طرح جدش عبدالعزیز برای اشغال کل یمن و الحاق همه شیخ‌نشین‌های پیرامون به عربستان را تمام کند».
صبح امروز چهارشنبه سلمان بن عبدالعزیز در فرمانی سلطنتی، «محمد بن نایف»‌ برادرزاده خودش را از ولایت عهدی خلع و به جای او پسرش محمد بن سلمان را منصوب کرد.
سلمان همچنین بن نایف را از همه مناصب دیگر مثل وزارت کشور و معاونت ریاست شورای وزیران عربستان برکنار کرد.

  پربازدید ترین