• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افغانستان عضویت کامل شورای جهانی کرکت را به دست آورد

افغانستان عضویت کامل شورای جهانی کرکت را به دست آورد

سرانجام تیم ملی کرکت افغانستان عضویت کامل شورای جهانی کرکت را به دست آورد و پس از این، دیگر در ردۀ تیم‌های درجه دوم محسوب نمی‌شود.
ادارۀ کرکت افغانستان با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید در نشستی که از چهارروز به این‌طرف از سوی شورای جهانی کرکت در لندن جریان داشت، سرانجام روز پنج‌شنبه افغانستان عضویت کامل این شورا را به دست آورد.
تیم ملی کرکت افغانستان به اساس رای‌گیری، به توافق آرا عضویت کامل شورای جهانی کرکت را به دست آورد و به این اساس، دیگر در ردۀ تیم‌های درجه اول جهان محسوب می‌شود.
این در حالی‌ست که ادارۀ کرکت افغانستان چند روز پیش درخواست رسمی‌اش مبنی بر عضویت دایمی شورای جهانی کرکت را به این شورا سپرده بود.
به گفتۀ کرکت‌بورد، پس از دست‌آوردها، توسعه، اصلاحات و فعالیت‌های انکشافی اخیر این اداره، تیم ملی موفقیت‌های پی‌در‌پی به دست آورد که سبب عضویت دایمی افغانستان در شورای جهانی کرکت شد.
در این نشست شکرالله عاطف مشعل، رییس کرکت‌بورد، شفیق الله ستانکزی رییس اجرایی و فیروز خان رییس عملیاتی این اداره اشتراک نموده بودند.
رهبری شورای جهانی کرکت این دست‌آورد تاریخی را برای کرکت‌بورد افغانستان تبریک گفته و افزوده‌است که افغانستان شایسته‌گی این امتیاز بزرگ را دارد.
کرکت از جمله ورزش‌هایی‌ست که در یک و نیم دهۀ اخیر رشد چشم‌گیری در افغانستان داشته و تا کنون عضویت کامل این ورزش در شورای جهانی کرکت، بزرگ‌ترین امتیاز آن به شمار می‌رود.

  پربازدید ترین