• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گروه های تروریستی بدانند که با انتحار و انفجار نمی توانند سد راه مردم مسلمان جهان شوند/ اسرائیل منشأ تروریسم است

گروه های تروریستی بدانند که با انتحار و انفجار نمی توانند سد راه مردم مسلمان جهان شوند/ اسرائیل منشأ تروریسم است


گردهمایی به مناسبت روز جهانی قدس تحت عنوان «قدس در زنجیر و مسئولیت مسلمانان» امروز (جمعه) با حضور هزاران شهروند کابل در مسجد الزهرای کابل برگزار شد.
«سیدعیسی حسینی‌مزاری» رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در این گردهمایی گفت: آیات قرآن کریم بر اهمیت بیت‌المقدس تأکید می‌کند و نیاز است تا به این مکان مقدس توجه شود.
حسینی‌مزاری بیت‌المقدس را دومین مسجد مسلمانان خواند و تصریح کرد: مسلمانان تحمل نخواهند داشت تا قدس زیر سیطره رژیم اسرائیل قرار داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه کفار نباید در کشورهای اسلامی تسلط داشته باشند، توضیح داد: 60 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و در این مدت هزاران فلسطینی شهید شده‌اند.
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان همکاری و هم‌صدایی مسلمانان با مردم فلسطین را یک وظیفه دینی و اسلامی خواند و گفت: اگر مسلمانان صدای خود را در برابر ظلم بلند نکنند مسلمان بودن آنها در شک است.
سیدعیسی حسینی‌مزاری با بیان اینکه ما مکلف به مبارزه با استکبار هستیم افزود: علمای بزرگ اسلام از جمله امام راحل برای مبارزه با اسرائیل و همصدایی با مردم فلسطین فتوا داده‌اند.
حسینی‌مزاری ادامه اشغال فلسطین را سبب گسترش ناامنی در کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: با ادامه وضعیت کنونی اسرائیل توسعه‌طلب شده و نیز گروه‌های تروریستی بیشتری ظهور می‌کند در حالیکه اسرائیل خود منشأ تولید تروریسم است.
مزاری گفت: اسرائیل در تلاش تضعیف کشورهای اسلامی است و ناامنی در افغانستان نیز ریشه در ناامنی عراق سوریه و فلسطین دارد.
وی رهایی از وضعیت موجود را در گرو بازگشت به اسلام خواند و افزود: اگر برای حمایت از مردم فلسطین صدای خود را بلند نکنیم با سرنوشت آنها دچار خواهیم شد.
رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در پایان سخنان خود با تأکید به حضور مردم در صحنه توضیح داد: گروه‌های تروریستی بدانند که با انتحار و انفجار نمی‌توانند سد راه مردم مسلمان جهان شوند.
در ادامه این گردهمایی «عباس حسن‌زاده» رئیس شورای عالی قرآنی و برخی شخصیت‌های فرهنگی دیگر سخنرانی کرده و در پایان قطع‌نامه روز قدس قرائت شد.

  پربازدید ترین