• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر طالبان: جنگ با خروج همه سربازان خارجی ختم می شود نه با افزایش

رهبر طالبان: جنگ با خروج همه سربازان خارجی ختم می شود نه با افزایش

رهبر طالبان به مناسبت فرارسیدن عید فطر پیام جدیدی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، هیبت‌الله آخوندزاده، در پیام امروز (جمعه) نسبت به افزایش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده و گفته است که «جهاد» با نیروهای خارجی ادامه خواهد یافت.
او همچنین در این پیام می‌گوید که دولت مرکزی افغانستان شدیدا دچار فساد شده و یک جنگ داخلی در کابل گریزناپذیر است.
آخوندزاده در بخشی از گفته‌هایش مدعی است تمایل دولت‌های جهان به مذاکره با طالبان نشان دهنده افزایش ضریب نفوذ این جریان است و آن‌ها ناچار به پذیرش واقعیت طالبان شده‌اند.

«ملا هیبت‌الله» افزود: جنگ بر طالبان تحمیل شده، زیرا نیروهای خارجی از کشورهای دورافتاده برای سرنگونی نظام اسلامی به افغانستان حمله کردند که این گروه مجبور شد تا جنگ تدافعی را در پیش گیرد.
وی در ادامه پیام خود تاکید کرده که کشورهای خارجی با استفاده از بهانه تامین امنیت به افغانستان حمله کردند، اما حالا تمام منطقه ناامن شده است، به همان اندازه که برای حفظ نیروهای خود در افغانستان اصرار کنند به همان اندازه حساسیت کشورهای منطقه به حضور آنها افزایش خواهد یافت که این مسئله سبب بی‌ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.
در ادامه این پیام آمده است که آمریکایی‌ها با دامن زدن به تعصبات قومی، مذهبی و سمتی، تشدید حملات هوایی و تدوام جنگ نمی‌توانند پیروز شوند، زیرا مردم افغانستان هیچ زمانی تسلیم حرف زور نشده‌اند.
هیبت‌الله با بیان اینکه سرنوشت افغان‌ها به خود آنان تعلق دارد و آمریکا دیگر حیثیت خود را با ادامه حضور در افغانستان زیر سوال نمی‌برد، از آمریکا خواست تا سبب کشتار سربازان خود نشده و افغانستان را ترک کند.
وی تاکید کرده است که طالبان برای بعد از خروج نیروهای خارجی، برای تعامل با کشورهای همسایه و منطقه رویکرد جامعی دارد مبنی بر اینکه نه در امور داخلی هیچ کشوری دخالت کند و نه هم  اجازه دخالت دیگر کشورها را در امور افغانستان و استفاده از خاک این کشور علیه دیگر کشورها را می‌دهد.
رهبر طالبان مدعی شده که جریان‌های اخیر کابل نشان می‌دهد که مقامات افغانستان به منافع ملی کشور خود متعهد نیستند و برای منافع آمریکا، افغانستان را در مقابل کشورهای همسایه قرار داده و برای راه‌اندازی جنگ‌های داخلی با دامن زدن به تفرقه‌های مذهبی و قومی تلاش می‌کنند.
وی در ادامه تاکید کرده است که طالبان به عنوان نیروهای مدافع منافع ملی افغانستان هرگونه فعالیت‌های تخریبی که تحت عنوان قوم، سمت، زبان و مذهب را به شدت محکوم می‌کند و آن را تلاش دشمن ناکام و شکست خورده افغانستان می‌داند و تا حد توان خود از تحقق آن جلوگیری خواهد کرد.
ملا هیبت‌الله در این پیام گفته است که جهانیان به موفقیت طالبان اعتراف می‌کنند و دیپلماسی طالبان هر روز نسبت به روز دیگر قدرتمندتر می‌شود، هرچندکشورهای متجاوز دستاوردهای طالبان را به دیگران نسبت می‌دهند، اما طالبان برای مبارزه با اشغالگران از طرف هیچ کسی حمایت نمی‌شود و اجازه دخالت دیگران را نیز نمی‌دهد.
وی تاکید کرده است که طالبان از همه آنهایی که بر مشروعیت این گروه در مقابله با آمریکایی‌ها اعتراف دارند می‌کنند قدردانی کرده و از آنها می‌خواهد تا با استفاده از نفوذ خود، آمریکا را مجبور به خروج از افغانستان کند.
رهبر طالبان در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است که بزرگترین مانع در برابر تحقق صلح حضور نیروهای خارجی است و آمریکایی‌ها باید با درک این مسئله مشکلات خود را از طریق دیپلماتیک حل کنند.
وی در ادامه افزود: با پایان یافتن اشغال افغانستان، راه حل مسالمت‌آمیز جزو مهمی از راهبرد طالبان است که به همین دلیل دفتر سیاسی قطر را موظف کرده است تا راه حل مسالمت‌آمیز برای حل این مسئله را جستجو کند.
ملا هیبت‌الله در بخش دیگر از این بیانیه تحت عنوان «پیام ما به جهانیان» از دنیا خواسته است تا برای جلوگیری از آزار بیشتر مردم مظلوم در شرق میانه تلاش کند و دیگر ملت‌های مظلوم را در برابر ظلم آمریکا و اسرائیل تنها نگذارد.

  پربازدید ترین