• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

موافقت دادستانی اسپاینا با تبدیل مجازات زندان لیونل مسی به جریمه نقدی

موافقت دادستانی اسپاینا با تبدیل مجازات زندان لیونل مسی به جریمه نقدی

با رضایت دادستانی اسپانیا برای گرفتن نقدی جریمه نقدی از مهاجم بارسلونا، مجازات حبس او به خاطر تخلف مالیاتی‌اش بخشیده شد.
به نقل از نشریه مارکا، دادستان مدعی‌العموم اسپانیا اعلام کرد که پذیرفته است به جای حبس 21 ماهه لیونل مسی به خاطر فرار از پرداخت مالیات درآمدهایش در اسپانیا، از او جریمه نقدی بگیرد.
مسی به دلیل فرار از پرداخت مالیاتی معادل 4.1 میلیون یورو از سوی مقامات قضایی اسپانیا به کلاهبرداری مالیاتی متهم شده بود و با وجود پرداخت این رقم باز هم محاکمه و برایش 21 ماه حبس در نظر گرفته شده بود. مجازات مسی می‌توانست از این سنگین‌تر باشد، اما با توجه به نداشتن سوءسابقه تخلف مالیاتی و پرداخت بدهی‌اش توانست نظر دادگاه را برای تخفیف در مجازات خود جلب کند.
طبق قوانین اسپانیا افرادی که به خاطر جرایم غیرجنایی به کمتر از دو سال حبس محکوم می‌شوند، می‌توانند به جای رفتن پشت میله‌های زندان جریمه نقدی بپردازند و اکنون طبق اعلام خبرگزاری رسمی اسپانیا (افه) و نشریه موندو دپورتیوو، مسی هم لازم نیست به زندان برود، چرا که دادستانی اسپانیا پذیرفته است از او جریمه 252 هزار یورویی و از پدرش خورخه به عنوان مدیر برنامه‌های‌اش که دیگر متهم پرونده است، 180 هزار یورو جریمه نقدی بگیرد.
مسی و پدرش پیش از این به حکم اولیه‌ دادگاه اعتراض کردند که نتیجه آن اعتراض پابرجا ماندن مجازات ستاره بارسا و کاهش مجازات پدرش به 15 ماه حبس بود.
به این ترتیب با پرداخت جریمه نقدی از سوی مسی و پدرش، پرونده تخلف مالیاتی آنها بسته خواهد شد.

  پربازدید ترین