• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجلیل از روز جهانی قدس در هرات با حضور چشمگیر مردم برگزار شد

تجلیل از روز جهانی قدس در هرات با حضور چشمگیر مردم برگزار شد

ساکنان شهر هرات امروز (جمعه) با حضور گسترده در شهر، از روز جهانی قدس تجلیل کرده و عهد تجدید همپیمانی و همصدایی با ملت مظلوم فلسطین بستند.
این مراسم با حضور صدها تن از روحانیون، علما، جوانان، زنان و مردان در مقابل دفتر والی هرات با همت نمایندگی دفتر حزب نهضت اسلامی افغانستان برگزار شده بود.
معترضین در این گردهمایی شعار «مرگ بر اسرائیل»، «زنده باد فلسطین» و «مرگ بر صهیونیسم جهانی» سردادند.
«محمد کریمی» مسئول دفتر نهضت اسلامی افغانستان در ولایت هرات بیانیه رهبر نهضت اسلامی افغانستان را قرائت کرد و از حضور گسترده و نیرومند مردم اظهار استقبال کرد.
در ادامه «احمد محمدی» عالم مشهور اهل‌سنت کشورمان، به ایراد سخن پرداخته و مردم را مخاطب قرار داد که در ایام اعتقادی و گرامیداشت از روزهای اعتقادی باید حرکت‌های بزرگ‌تر داشته باشیم، نباید در قبال استعمار و استکبار خویش را غافل نگهداریم.
وی افزود: قدس و قبله اول مسلمانان اهمیت و عزت زیادی دارد، در دین مقدس ما بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان که پیامبر ما مدتی بسوی آن سجده کرده است نزد همه مسلمانان از اهمیت اعتقادی بالای برخوردارد است.
 در پایان قطع‌نامه چند ماده‌ای به عنوان یادداشت پایانی توسط «سیدنعمت مودودی» عضو کمیته فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان قرائت شد.

  پربازدید ترین