• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور باشکوه مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی روز قدس در ایران

حضور باشکوه مهاجرین افغانستانی در راهپیمایی روز قدس در ایران

در آخرین جمعه ماه صیام، مهاجرین مومن و روزه دار افغانستانی مقیم تهران، مشهد مقدس، قم،‌ شیراز و... دوشادوش برادران و خواهران انصار خود در راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس حضور یافتند و نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل فریاد زدند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار «روزجهانی قدس رمز وحدت و جهاد امت اسلامی؛ حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ زوال قطعی رژیم صهیونیستی؛ قدسنا لا اورشلیم» در تهران، مشهد مقدس، قم،‌ شیراز و... همزمان با سراسر ایران برگزار شد.
برغم گرمای هوا، مهاجرین افغانستانی اعم از پیر و جوان، زن و مرد امسال منسجم تر و پررنگ تر از سال های گذشته به صورت انفرادی، خانوادگی و دسته جمعی با در دست داشتن بیرق افغانستان و دست نوشته ها با مضامین ضد صهیونسیتی در راهپیمایی حضور یافتند.
تظاهر کنندگان شعار، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، داعش عدوالله ، طالبان عدوالله سر می داند.
در پایان قطعنامه روز جهانی قدس قرائت شد که در آن شرکت کنندگان با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود برای حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی، رواج خط سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از سوی رژیم آل سعود را محکوم کردند.
آنها تصریح کردند:«آزادی بیت المقدس» و «رهایی ملت مظلوم فلسطین»، آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت ساز امام و رهبری برای جهان اسلام است
در بخش دیگری قطعنامه امده بود: آزادی قدس شریف و تلاش برای «زوال و نابودی قطعی اسرائیل» و محو غده سرطانی منطقه همچنان «اولویت اول جهان اسلام» است.

\"\"

  پربازدید ترین