• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از روز جهانی قدس در کابل گرامیداشت به عمل آمد

از روز جهانی قدس در کابل گرامیداشت به عمل آمد

شماری از شهروندان، نهادهای اجتماعی و سیاسی افغانستان از روز جهانی قدس به هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گرامی داشت به عمل آوردند.
این شهروندان و نهادها امروز جمعه دوم سرطان مصادف با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، طی تجمعاتی در کابل این روز را گرامی داشته و حمایت شان را از ملت مسلمان فلسطین اعلام کردند.
آنان با سردادن شعارهای؛ \"قدس رگ حیات مسلمانان است، فلسطین آزاد باد و قدس نه مخصوص فلسطین ونه اعراب بلکه متعلق به جامعه اسلامی است\" خواهان همگرایی و وحدت مسلمانان به ویژه در مساله فلسطین شدند و از کشورهای اسلامی خواستند که برای نجات ملت فلسطین دست به کار شوند.
این شهروندان ابراز داشتند که تجاوز اسرائیل بر سرزمین قدس تنها تجاوز بر ملت فلسطین نبوده بلکه تجاوز آشکار تمام قدرت‌های توطئه‌گر بر امت اسلامی می باشد.
به گفته آنان، سکوت مسلمانان در برابر ملت مظلوم فلسطین، منجر به پیشروی روز افزون صهیونیسم در خاک مسلمانان شده است، اگر این سکوت ادامه یابد تهدید اسرائیل تمام کشورهای اسلامی را فراگرفته و سراسر امت اسلامی درگیر جنگ های فرقه ای خواهند شد.
مولوی مختار مفلح، رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان گفت:\" هم اکنون تمام خانمان سوزی ها در کشورهای اسلامی از توطئه های رژیم صهیونیستی سرچشمه می گیرد واگر مسلمانان در برابر این رژیم به طور یک صدا مقابله نکنند، این خانمان سوزی‌ها دامن تمام کشورهای اسلامی را فرا خواهد گرفت\".
وی با اشاره به جایگاه بیت المقدس و سرزمین قدس در تاریخ واعتقاد مسلمانان بیان داشت که این سرزمین قبله اول مسلمان و خاستگاه معراج پیامبر اسلام بود و از اهمیت فوق العاده تاریخی، اعتقادی و سیاسی برخوردار می باشد.
آقای مفلح تصریح کرد که به بهانه تجلیل از روز جهانی قدس باید مسلمانان جهان یک صدا شده در برابر تجاوز بی شرمانه اسرائیل بر ملت فلسطین به پا بایستند.
در همین حال سید عیسی حسینی مزاری رییس مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان نیز گفت که روز جهانی قدس به عنوان نماد وحدت مسلمانان در مساله فلسطین از اهمیت فوق العاده برخوردار است.
وی نیز خواهان انسجام وهمگرایی بیشتر در میان مسلمانان شده و از کشورهای اسلامی خواست که ملت مظلوم فلسطین را در برابر تجاوز مکرر اسرائیل تنها نگذارند و از این ملت تحت تجاوز حمایت کنند.
آقای مزاری تصریح کرد که اگر مسلمانان در مساله فلسطین بی‌تفاوتی و سکوت اختیار کنند، رژیم اسرائیل وحامیان بین المللی آن، دامنه توطئه های خود در کشورهای اسلامی را گسترش خواهند داد.
وی خاطر نشان ساخت که تنها راه بیرون رفت کشورهای اسلامی از بحران ناامنی و جنگ، یکپارچکی آنان در مساله قدس و فلسطین است که تنها از طریق این همگرایی امکان رفع تهدید صهیونیسم برای مسلمانان مقدور خواهد بود، لذا امت اسلامی برای ایجاد چنین انسجامی باید تلاش نمایند.
گفتنی است که از آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به روز جهانی قدس مسمی است در بسیاری از کشورهای جهان به هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین گرامی داشت به عمل می آید.

  پربازدید ترین