• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت حلول عید سعید فطر

پیام جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت حلول عید سعید فطر

آنان این کار را برای آن می کنند تا شاید بتوانند جنگ های مذهبی را در میان مردم با هم برادر کشور راه اندازی کنند، ولی از یاد برده اند که مردم افغانستان اعم از سنی و شیعه در کنار همدیگر اند و هیچ گاه دشمنان قادر نخواهند شد.

پیام الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت حلول عید سعید فطر
بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان گرامی، مردم درد دیده و با عزت افغانستان!
مسرت فراوان دارم که روز های خوش عید سعید فطر فرارسیده است. به این مناسبت مراتب بهترین تبریکات صمیمانه خویش را به شما مردم سر بلند، صبور و با عزت کشور عزیزم افغانستان در هر کجایی که هستید پیشکش میدارم. در شادی های تان شریک ام و در غم و اندوه همه خانواده های عزیزی که در حوادث اخیر فرزندان و خویشاوندان نشان را از دست داده اند متأثر هستم. خداوند همه شهدای وطن عزیزم را غریق رحمت بیکران خویش بگرداند و برای آنان بهشت برین عنایت فرماید.
هموطنان گرامی، علمای کرام، ریش سفیدان، بزرگان قومی، روشنفکران، خواهران و برادران عزیز!
میدانم که ماه مبارک رمضان را در میان نا آرامی ها و تشویشان فراوانی سپری کرده اید. ولی خوشحالم که در شب ها و روز های این ماه مبارک، با ادای نماز ها و گرفتن روزه، رضائیت خداوند(ج) را انشاالله بدست آورده اید. طاعات و عبادات تان به دربار خداوند مهربان و بخشانیده مقبول واقع گردد.
خوشحالم که در روز ها و شبهای مبارک رمضان از جیب ها و سفره های تان به فقیران و بینوایان خیر و خیرات کرده آنان را دستگیری کرده اید. خداوند منان خییر و خیرات تان را نیز به دربار خویش قبول کند و به برکت آن انشا الله که صلح و آرامش به کشور عزیز ما برگردد.
هموطنان عزیز خواهران و برادران!
با اندوه فراوان در ماه مبارک رمضان گوشه و کنار کشور ما پر از رخداد ها و حوادث خونینی بود که در آنها صد ها تن از هموطنان ما جان های عزیز شان را از دست داده اند.
امیدوارم که خون های پاک شهدا دامان قاتلان شان را بگیرد و خداوند آنان را به قهر خود گرفتار کند.
حملات انتحاری دشمنان مردم ما در روز ها و شبهای رمضان که در آن انسان های روزه دار و بیگناه قربانی شدند، نشان میدهد که دشمنان نامرد حتی در ماه رمضان و در شب قدر حرمت خانه خدا را شکستند و با حمله به مسجد الزهرا، شماری از هموطنان بیگناه دیگر ما را به شهادت رسانیدند.
آنان این کار را برای آن می کنند تا شاید بتوانند جنگ های مذهبی را در میان مردم با هم برادر کشور راه اندازی کنند، ولی از یاد برده اند که مردم افغانستان اعم از سنی و شیعه در کنار همدیگر اند و هیچ گاه دشمنان قادر نخواهند شد تا در میان شان نفاق و تفرقه ایجاد کنند و آنها را به جان همدیگر بیندازند. من از هریک تان می خواهم که مانند گذشته در کنار همدیگر اتحاد و همبستگی تان را حفظ کنید تا دشمن همچنان مایوس و ناکام بماند.
علما و روحانیون متدین و عدالت پسند!
از شما می طلبم در روشنی آیات قرآن کریم و شریعت غرای محمدی اعمال غیر انسانی دشمنان وطن تان را رسوا کنید و مردم بادیانت ما را به ایستاده گی و مقاومت و سرکوب آنها دعوت نمایید، زیرا اینکار یکی از وظایف و مسئولیت های بزرگ شما دانشمندان گرامی می باشد.
هموطنان گرانقدر!
من در دوری از وطن نیز لحظ ای از یاد شما شما غافل نیستم. حوادث و اتفاقات را از اینجا دنبال می کنم و امیدوارم که به همت نیرو های امنیتی و دفاعی کشور عزیز، دیگر اتفاقات بدی رخ ندهد و هر گونه پلان شوم دشمنان کشور در نطفه خنثی گردد.
جا دارد تا از تلاش و فداکاری های همیشه گی نیرو های امنیتی و دفاعی کشور در نگهداری از کشور و مردم عزیز مان صمیمانه قدر دانی و اظهار سپاسگزاری کنم.
من فداکاری ها و از خودگذری های مردم، نیرو های دفاعی و خیزش های مردم را در سرکوب حملات دشمنان کشور در ولایات جوزجان و فاریاب به دیده قدر می نگرم.
یاد آور می شوم که من برای انجام مراسم نامزدی فرزندم باتور دوستم به ترکیه رفته ام و انشاالله که پس از عید به کشور عزیز خویش بر می گردم و در کنار مردم عزیز خویش خواهم بود.
یک بار دیگر، فرارسیدن روز های عید سعید فطر را به تک تک شما هموطنان مبارک باد گفته امیدوارم که این روز ها را هم به خوشی سپری کنید و هم در زدودن اندوه آن عده هموطنان مان شریک باشید، که در هفته های اخیر گرفتار مصیبت و درد از دست دادن عزیزان شان شده اند.
زنده باد افغانستان، پاینده باد وحدت و همبستگی مردم افغانستان!

  پربازدید ترین