• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد محقق از فروپاشی حکومت وحدت ملی هشدار می دهد

محمد محقق از فروپاشی حکومت وحدت ملی هشدار می دهد

محمد محقق معاون ریاست اجرایی در گفت‌وگو با تلویزیون یک می‌گوید حلقه خاصی در ریاست جمهوری به گونه یک جانبه عمل می‌کند و در تلاش به حاشیه کشاندن ریاست اجرایی است.
معاون ریاست اجرایی هشدار می‌دهد که حوصله او از این وضعیت به سر رسیده است.
آقای محقق تاکید دارد که هم اکنون وزیران ریاست اجرایی هیچ صلاحیت ندارند و ریاست جمهوری افراد خود را در راس نهادهای پردرآمد تعیین کرده است.
معاون دوم ریاست اجرایی در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون یک می‌گوید ریاست جمهوری مواد توافق نامه تشکیل حکومت وحدت ملی را عملی نمی‌کند.
آقای محقق تاکید دارد که به جز یک حلقه خاص که از همه امکانات و صلاحیت‌ها برخوردار اند، به دیگر شریکان قدرت در حکومت همچون گروگان و اسیر دیده می‌شود.
آقای محقق می‌گوید وزیرانی که از سوی ریاست اجرایی تعیین شده اند هیچ نوع صلاحیت ندارند، بل همه صلاحیت‌ها به معیینان و حتا رییسانی که از سوی ریاست جمهوری تعیین شده، داده می‌شود.
به گفته او، ریاست جمهوری افراد خود را در راس نهادهای پردرآمد تعیین می‌کند.
با این وجود، آقای محقق هشدار می‌دهد که صبر او از وضعیت موجود لبریز شده است
او باور دارد که ادامه این وضعیت، سبب از هم پاشیدگی حکومت وحدت ملی خواهد شد.
آقای محقق از جامعه جهانی به ویژه نمایندگی سازمان ملل متحد می‌خواهد که به عنوان تضمین‌کننده توافق‌نامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی بر ریاست جمهوری فشار بیاورد تا این توافق نامه را عملی کند.
معاون دوم ریاست اجرایی می‌گوید که در هفده سال پسین به اندازه کنونی فاصله میان مردم و حکومت و نیز فاصله میان جریان‌های سیاسی و رهبران جهادی با حکومت وجود نداشته و این وضعیت شیرازه وحدت ملی را دچار گسست جدی کرده است.
او تاکید دارد که در حال حاضر یک نوع سردرگمی در نظام وجود دارد و به دلیل برخی نگرش‌های منفی، کار به گونه درست به پیش نمی‌رود

  پربازدید ترین