• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خانم ایماق عضو شورای ولایتی بغلان به اروپا پناهنده شد

خانم ایماق عضو شورای ولایتی بغلان به اروپا پناهنده شد

بر اساس گزارش ها، یک عضو زن شورای ولایتی بغلان چندماهی است که در جلسات این شورا حاضر نمی شود و طبق گفته همکارانش در یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شده است.
در گزارش ها از این عضو شورای ولایتی به نام نورضیا ایماق یاد شده و گفته شده است که وی در تلاش برای اخذ پناهندگی می باشد.
همکاران وی غیبت چند ماهه او را تایید می کنند و می گویند برای برکناری وی نامه ی رسمی به اداره مستقل ارگان های محلی فرستاده اند.
 اما مقامات ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی می‌گویند که آنان از غیابت دوامدار خانم ایماق حدود سه ماه پیش از سوی فعالان مدنی بغلان آگاه شده و برای پی‌گیری این موضوع یک نامۀ رسمی به شورای ولایتی بغلان فرستاده‌اند، اما این شورا دو هفته پیش به این نامه پاسخ داده است.
رییس عمومی انسجام امور شوراهای محلی در ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی می‌گوید که بر بنیاد قانون، هرگاه یک عضو شورای ولایتی بدون عذر موجه بیش از 20 روز غایب باشد، پس از توصیه و هشدار، باید به ‌جایش نامزد بازنده‌یی شورای ولایتی که بلندترین رأی را گرفته، معرفی شود.
اما ناجیه ایماق، عضو مجلس نمایند‌گان و خواهر نورضیا ایماق، موضوع پناهنده‌شدن خواهرش در یکی از کشورهای اروپایی را رد می‌کند و به سلام وطندار گفته است که خانم ایماق بیمار می‌باشد و برای درمان به هند رفته است.

  پربازدید ترین