• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای امنیتی با کشتن 40 داعشی در «درزاب» آنها را «تار و مار» کردند

نیروهای امنیتی با کشتن 40 داعشی در «درزاب» آنها را «تار و مار» کردند

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی از کشته شدن 40 عضو گروه داعش در مربوطات ولسوالی درزاب ولایت جوزجان خبر می دهد.
به دنبال تصرف ولسوالی درزاب ولایت جوزجان به دست گروه داعش و بازپس گیری آن توسط نیروهای امنیتی، یک عملیات مشترک پاکسازی به رهبری وزارت دفاع در این ولسوالی ادامه دارد.
به گفته جنرال رادمنش، در عملیات پاکسازی نیروهای دفاعی و امنیتی در مربوطات ولسوالی درزاب، 40 داعشی و 10 طالب به شمول یک فرمانده عمومی طالبان کشته اند. در این عملیات 10 تن از فرماندهان داعش نیز زخمی شده اند.
وی افزود: عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته، به شعاع 2 الی 5 کیلومتر از مرکز ولسوالی درزاب ادامه داشته و دشمنان تار و مار گردیدند.
از سوی دیگر، معاون سخنگوی وزارت دفاع خاطرنشان کرد، گروه داعش می خواست یک سلسله فعالیت های تخریبی را در منطقه توره بوره ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار به راه اندازد که این حرکات آن ها با حملات شدید نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شد و ضربات کوبنده ای به گروه داعش وارد شد.
این در حالی است که روز گذشته سرپرست وزارت دفاع از خط مقدم جنگ در منطقه توره بوره بازدید کرد و از تصفیه کامل این منطقه خبر داد.
در یک خبر دیگر، وزارت دفاع می گوید که در نتیجه عملیات های نیروهای امنیتی در مربوطات ولایات ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان، پکتیا، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، قندز، فاریاب، تخار و هلمند در 24 ساعت گذشته، 19 مخالف مسلح به شمول دو داعشی و سه فرمانده محلی مخالفین کشته شده اند. در این عملیات ها، 2 مخالف مسلح زخمی و یک تن دیگر دستگیر شده است.

  پربازدید ترین