• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

علمای اسلام باید مثل جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین صراحتا اعلام کنند

علمای اسلام باید مثل جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین صراحتا اعلام کنند

امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به اوضاع یمن گفتند که دنیای اسلامی ویژه روشنفکران و علمای اسلامی باید همانند جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین به طور صریح اعلام کنند.
نماز عید فطر در تهران به امامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
ایشان در بخش پایانی خطبه‌های نماز عید، به مسائل جهان اسلامی بویژه اوضاع یمن به عنوان یکی از جراحت های بزرگ بر پیکر امت اسلامی، و همچنین مسایل بحرین و کشمیر اشاره کردند و افزودند: دنیای اسلام بویژه روشنفکران و علمای اسلامی باید همانگونه که جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین، صراحتاً اعلام می کند، موضع خود را در اعلام برائت از ستمگران و ظالمانی که در ماه رمضان مردم یمن را مورد تهاجم قرار دادند و در حمایت از این مردم مظلوم و دیگر مسایل جهان اسلام، به طور صریح اعلام کنند حتی اگر طواغیت از این موضع‌گیری ناراضی شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، «راهپیمایی با شکوه و با عظمت روز قدس در هوای گرم» را از دیگر جلوه‌های این ماه پر برکت برشمردند و تأکید کردند: این راهپیمایی، کاری بسیار عظیم و تاریخی بود و بعنوان یک افتخار در تاریخ ملت باقی خواهد ماند.
ایشان، راهپیمایی روز قدس و همچنین برگزاری انتخابات پرشور و عظمت ایران، و تهاجم قدرتمندانه سپاه به دشمنان را «ذخایر ارزشمند اجتماعی» و مایه سرافرازی و امید این ملت خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ این ذخایر، خاطر نشان کردند: لازمه حفظ این ذخایر گرانبها، حفظ وحدت و یکپارچگی ملت ایران، حفظ انگیزه های انقلابی و حرکت در جهت اهداف و آرمان های انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامی، یکی دیگر از کارهای مهم این کشور را کارهای فرهنگی دانستند و با اشاره به منافذ و نفوذگاه های بسیار دشمن در عرصه فرهنگی، تأکید کردند: علاوه بر مجموعه های مسئول دولتی، مجموعه های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
امام خامنه ای در تبیین مفهوم «آتش به اختیار»، خاطر نشان کردند: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.
ایشان تأکید کردند: نیروهای انقلابی و دلسوز و علاقه‌مند به حرکت کشور به سمت اهداف والا، بیش از همه باید مراقب حفظ نظم و قوانین و آرامش کشور و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باشند.

  پربازدید ترین