• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بی توجهی سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی در ایران صحت ندارد

بی توجهی سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی در ایران صحت ندارد

رئیس کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در ایران از سفر هیئتی از نمایندگان و سفرای کشورهای کمک‎کننده به پناهندگان در ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: این سفر از حیث جلب حمایت‌ها و کمک‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.
«سیوانکا دانا پالا» رئیس کمیسیاریای سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران در واکنش به این موضوع که به گفته برخی مسئولان در سال‌های اخیر با وجود ناامنی‌ها در منطقه، سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی بی‌مِهری می‌کند، اظهار داشت: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد.
وی افزود: ما همواره به دنبال رایزنی برای جلب کمک‌های بیشتر و حمایت افزون‌تر از پناهندگان افغانستانی ساکن در ایران هستیم، برخی می‌گویند کمک‌های سازمان ملل به پناهندگان افغانستانی در سال‌های اخیر به دلیل تشدید جنگ و ناامنی در کشورهایی چون سوریه و یمن به حداقل رسیده و دیگر این پناهندگان اولویت ما نیستند، اما این درست نبوده، شاید از وضعیت پناهندگان افغانستانی از نظر موقعیت و رسانه‌ای شدن اخبار در مورد آنها تحت‌الشعاع قرار گرفته باشد اما این به معنی فراموشی ما از آنها نیست.
رئیس کمیسیاریای سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران تصریح کرد: آنچه مشخص بوده این است که ما باید همواره در رابطه با جلب کمک برای پناهندگان با کشورهای حامی رایزنی و گفت‌وگو کنیم تا صحبت‌ها به نتیجه برسد، پناهندگان افغانستانی همچنان در اولویت ما قرار دارند و تمامی مسائل آنها از جمله تحصیل، صحت و معیشت آنها برای سازمان ملل حائز اهمیت است.
دانا پالا از سفر هیئتی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل در امور پناهندگان در ماه آینده به ایران خبر داد و گفت: این هیئت برای بررسی وضعیت پناهندگان به ویژه پناهندگان افغانستانی به ایران می‌آیند و سفری به مشهد به دلیل تمرکز حضور پناهندگان افغانستانی خواهند داشت.
وی این سفر را برای جلب حمایت‌های جهانی در موضوع پناهندگان حیاتی و مهم توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها، حامل خبرهای خوشی برای پناهندگان باشیم.

منبع: تسنیم

  پربازدید ترین