• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آزار جنسی زن افغان در فرودگاه اسلام آباد توسط یکی از مسئولین اداره تحقیقات فدرال پاکستان

آزار جنسی زن افغان در فرودگاه اسلام آباد توسط یکی از مسئولین اداره تحقیقات فدرال پاکستان

به اتهام آزار و اذیت جنسی زن افغان، یکی از مسئولین اداره تحقیقات فدرال پاکستان بازداشت شد.
وزیر داخله پاکستان «نثار علی خان» دستور تحقیق در مورد پرونده این فرد صادر کرده است.
بر اساس گزارش پولیس پاکستان این زن افغان که با خواهرش از افغانستان به فرودگاه اسلام آباد رفته بود، به پولیس گفته که پس از رسیدن به فرودگاه، به دلیل نداشتن شماره تلفن هتل محل سکونت شان بازداشت شدند.
وی افزود: با خواهرش پنج ساعت در اتاق تحقیقات بودند و پس از آن این مقام پاکستانی خواهرش را “به بهانه مهر ویزا” از این اتاق خارج کرد و سپس او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.
وی بیان داشت: زمانی که از دست این فرد فرار کرده و سر و صدا راه انداخته و از ماموران دیگر کمک خواسته، آنها به جای کمک به او خندیدند و تمسخرش کردند.
پولیس پاکستان گفته است که تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارات این زن افغان را تایید می‌کند و به همین دلیل دست به بازداشت مرد مورد اقدام کرده اند. این فرد از شغلش تعلیق شده است،و سفارت افغانستان در پاکستان خواهان مجازات این فرد شده است.
زردشت شمس، معاون سفارت افغانستان در اسلام‌آباد به رسانه ها گفت که آنان از این رویداد که او آن را “شرم‌آور” خوانده باخبرند. او گفته است که با مقامات پاکستانی در این مورد حرف زده است.
 شمس از دستگیری فرد مورد نظر استقبال کرده و گفته است که امیدوار است این فرد مطابق قانون مجازات شود تا در آینده چنین رویدادی تکرار نشود.

  پربازدید ترین