• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سفر هیئت 30 نفره سفرای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی به مشهد به منظور بررسی وضعیت پناهندگان

سفر هیئت 30 نفره سفرای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی به مشهد به منظور بررسی وضعیت پناهندگان

هیئتی 30 نفره متشکل از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به منظور بررسی وضعیت پناهندگان و خدمات ارائه‌شده به آنان به مشهد مقدس سفر کردند.
هیئتی دیپلماتیک متشکل از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در سفری به خراسان‌رضوی از نزدیک در جریان وضعیت پناهجویان و خدمات ارائه‌شده به آنان قرار گرفتند.
این هیئت 30 نفره روز گذشته وارد مشهد شده و پس از دیدار با مسئولان استانی از مرز دوغارون و مهمانشهر تربت جام بازدید کردند.
\"\"
صبح امروز نیز این هیئت پس از بادید از بخش‌های خدماتی اداره‌کل اتباع خراسان‌رضوی، با توضیحات مسئولان این اداره وضعیت خدمات ارائه‌شده به مهاجرین خارجی را بررسی کرده و سپس کارگروه‌های تخصصی با حضور افراد مطرح و فعالان مهاجر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی جهت بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکار برای حل مشکلات را تشکیل دادند.
\"\"
در ادامه سفر این هیئت بین‌المللی، عصر امروز بازدیدی از پروژه‌های در حال انجام برای پناهندگان صورت می‌گیرد که مدرسه و بیمارستان در حال ساخت در حاشیه شهر مشهد از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است.
\"\"
همچنین قرار است بازدیدهایی از پروژه‌های مشترک اداره‌کل اتباع با اداره‌کل بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی صورت گیرد.
\"\"
رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران چندی بیش به خبرنگار تسنیم گفته بود که هیئتی بین‌المللی به ایران و شهر مشهد به منظور ارزیابی وضعیت پناهندگان سفر می‌کنند؛ وی این سفر را برای جذب حمایت‌ها برای پناهندگان حیاتی خوانده بود.

  پربازدید ترین