• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران روادید کاری برای اتباع افغانستان در هرات صادر می کند

ایران روادید کاری برای اتباع افغانستان در هرات صادر می کند

سرکنسول ایران در هرات اعلام کرد که این کنسولگری صدور روادید کار در ایران را برای اتباع افغانستان آغاز کرده است.
«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در هرات در دیدار «امین الله آزادانی» نماینده وزارت امور خارجه کشورمان در هرات گفت که کنسولگری ایران تمامی تلاش خود را معطوف توسعه همه جانبه همکاری‌ها و تکریم متقاضیان روادید سفر به ایران، کرده است.
سرکنسول ایران در هرات افزود: برای آن دسته از واجدان شرایط که در پایگاه اطلاع رسانی این نمایندگی ثبت نام کرده اند و 6 ماه از زمان ثبت نام سپری شده باشد، بدون نوبت روادید سفر به ایران، برای آنها صادر خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که ایران حدود 4 دهه میزبان برادران و خواهران افغانستانی بوده که به دلیل مشکلات موجود در کشور به ایران مهاجرت کرده‌اند، افزود: هنوز هم بیش از 3 میلیون نفر از شهروندان افغانستان در نقاط مختلف ایران مانند برادران و خواهران ایرانی خود زندگی می‌کنند.
افخمی گفت که ایران برای شکوفایی اقتصادی، توسعه‌ شهری، ساخت راه آهن، انتقال انرژی برق، جاده سازی، ایجاد مراکز آموزشی و فنی، ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها، کمک به مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین ایجاد کلینیک‌های مجهز برای مداوای بیماران در داخل افغانستان نیز اهتمام دارد.
سرکنسول ایران در این دیدار همچنین درباره ساخت دیوار کسنولگری و عقب نشینی آن برای توسعه شهری افغانستان، ابراز آمادگی کرد و افزود که ما همواره برای همکاری در کنار مردم افغانستان بوده و خواهیم بود.
نماینده وزارت امور خارجه کشورمان در هرات نیز در این دیدار از با قدردانی از مهمان نوازی ایران از مهاجران افغانستانی در طول 4 دهه گذشته، گفت که این دوستی و برادری را دولت و ملت افغانستان هرگز فراموش نخواهند کرد.
2 طرف بر اتخاذ تدابیر بهتر برای تسریع در روند اجرائی شدن راه آهن خواف - هرات با توجه به اهمیت نقش این طرح مهم و حیاتی برای افغانستان و منطقه، تاکید کردند.
طول مسیر راه آهن هرات - خواف از ایستگا مسافربری ولسوالی «خواف» تا شهر هرات 191 کیلومتر است که 114 کیلومتر آن در خاک افغانستان و 77 کیلومتر آن، در خاک ایران واقع شده است.
این راه آهن به چهار قطعه تقسیم شده است که قطعات یک و 2 آن در خاک ایران و قطعات سوم و چهارم آن در خاک افغانستان قرار دارند.
طول قطعه سوم 66 کیلومتر و قطعه چهارم 78 کیلومتر است و هزینه ساخت 3 فاز آن را ایران برعهده گرفته و قطعه چهارم آن را افغانستان به اجرا درخواهد آورد.
ایرنا نوشت: کار ساخت قطعه اول و دوم پایان یافته و کار ریل گذاری قطعه سوم این خط نیز اواسط سال گذشته با حضور وزیران راه 2 کشور آغاز شد.
وزارت راه کشورمان گفته است که بزودی کار ساخت قطعه چهارم را آغاز خواهد کرد.

  پربازدید ترین