• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همه صلاحیت ها در دست خود ریس جمهور است

همه صلاحیت ها در دست خود ریس جمهور است

رییس جمهور همه وظایف و صلاحیت ها را از وزارتخانه و مسوولین گرفته، یا در دست خود رییس جمهور است و یا در دست اطرافیان نزدیک وی است.
صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» در خصوص اوضاع درون ارگ بیان داشت: دو چیز در ارگ ریاست جمهوری به صورت واضح و روشن وجود دارد، یکی اینکه به شدت انحصار طلبی وجود دارد. رییس جمهور همه وظایف و صلاحیت ها را از وزارتخانه و مسوولین گرفته، یا در دست خود رییس جمهور است و یا در دست اطرافیان نزدیک وی است. یا افراد مورد اعتماد وی در وزارتخانه ها هستند که نفوذ زیادی دارند.
وی افزود: در مواردی حتی شاهد هستیم که شخصی در درجه دو و سه قرار دارد اما در وزارتخانه ها بزرگ و علم شده اند که بارها از یک وزیر صلاحیت بیشتری دارد و برخلاف اصول اداری، خود را مستقیما به رییس جمهور پاسخگو می دانند و با وی در ارتباط هستند. بحث دومی که باعث اعتراض ها شده است خاصیت و روحیه ای است که جناب رییس جمهور دارد. روحیه ای که رییس جمهور دارد باعث شده است که اطراف وی از افراد مناسب خالی شود و کسانی در اطراف وی مانده اند که فقط بله قربان گوی وی هستند و به درد مصالح مملکت نمی خورند.
نیلی گفت: امروز شاهد هستیم که وزیر خارجه در کنار وی نیست، معاون هایش در کنارش نیستند، والی اش در کنارش نیستند. رییس اجرایی اش اعتراضاتی دارد و معاون اولش در حال تبعید به سر می برد. پیامدی که این اوضاع دارد، این است که چاپلوسی را در ارگ بیشتر تقویت خواهد کرد.

  پربازدید ترین