• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال عطا محمد نور: رویداد خونین 17 اسد 96، یادآور خاطره تلخ تاریخ

جنرال عطا محمد نور: رویداد خونین 17 اسد 96، یادآور خاطره تلخ تاریخ

سترجنرال عطا محمد نور والی بلخ و رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان همزمان با فرا رسیدن هفدهم اسد اعلام کرد؛ در هفدهم اسد سال 1377، طالبان در پی اشغال شهر مزار شریف، اقدام به قتل عام مردم کردند و در نتیجه صدها انسان قربانی شد و یک رویداد تلخ، ثبت تاریخ جنایات بشری گردید.
وی افزود: حالا که سال ها از آن رویداد تلخ سپری شده است، یکبار دیگر این گروه متحجر و خون آشام در کنار داعشیان، دست به کشتار دسته جمعی باشنده های روستای میرزا اولنگ ولایت سرپل زده اند و تا این دم جان ده ها انسان بیگناه را گرفته اند.
او تأکید کرد که اگر در حادثه خونین 17 اسد، تنها نیروهای مقاومت در برابر طالبان می جنگید، طالبان 90 درصد خاک افغانستان را اشغال کرده بودند، اما امروز در موجودیت نیروهای همکار بین الملی و نیروهای امنیتی افغان، مردم بیگناه و مظلوم سرپل، قتل عام می شوند و کسی پاسخگو نیست.
عطا محمد نور می گوید: حکومت افغانستان، نهادهای بین المللی، سازمان ملل متحد و حقوق بشر چرا در‌ برابر جنایات بشری در سرپل، جوزجان، هلمند، قندهار، بدخشان، غور، تخار، قندوز و بسا نقاط دیگر کشور سکوت کرده اند، مگر این قربانیان شهروندان این کشور نیستند، اینها مستحق مرگ روزمره و سکوت شما اند؟

  پربازدید ترین