• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح گردشگری طبی در ایران؛ مردم افغانستان می توانند برای درمان به ایران سفر کنند

طرح گردشگری طبی در ایران؛ مردم افغانستان می توانند برای درمان به ایران سفر کنند

جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنعت گردشگری/ توریزم در این کشور و در یک حرکت هماهنگ بین المللی، طرح \"گردشگری پزشکی/ طبی\" را از امروز آغاز و اجرایی کرده است. بر اساس این طرح، مردم افغانستان نیز می توانند برای تداوی به ایران سفر کنند.
مهدس ابراهیم لاریجانی، مدیرعامل و عضو هیأت اجرایی شرکت بین المللی خدمات گردشگری تامین ایران شب گذشته در یک همایش بین المللی برای آغاز عملیات اجرایی طرح \"گردشگری پزشکی/ طبی\" در تهران، گفت که در این طرح 44 کارگزار خارجی و ایرانی در 37 کشور جهان به شمول افغانستان همکار و شریک هستند.
به گفته مهندس لاریجانی، این 44 کارگزار با افتتاح دفاتر نمایندگی در 37 کشور جهان، پکیج یا مجموعه پزشکی/ طبی آماده شده توسط شرکت بین المللی تأمین را در اختیار علاقمندان و بیماران قرار می دهند، آنها می توانند خدمات پزشکی این شرکت را در بخش های مختلف ببینند، با بیمارستان ها و پزشکان/ داکتران به تماس شوند، هزینه های درمانی و مسافرتی را به دست بیاورند و در نهایت اقدام به گردشگری پزشکی/ طبی و سفر به ایران نمایند.
بر اساس اطاعات ارائه شده در طرح گردشگری پزشکی/ طبی در ایران، شش مرحله برای یک بیمار در این طرح در نظر گرفته شده است که عبارتند از: مراجعه و تقاضای درمان با مراجعه به کارگزار این طرح در کشور مربوطه، تشکیل پرونده پزشکی و ارائه مستندان قبلی در خصوص بیماری؛ بررسی و تعیین چگونگی درمان توسط گروه گردشگری پزشکی با ارسال پرونده بیمار به پزشک مرتبط و در نهایت مذاکره، اعلام هزینه و عقد قرارداد درمان؛ اعزام بیمار به ایران که شامل اخذ ویزا و هماهنگی برای اعزام، استقبال از بیمار و همراهش توسط شرکت، انتقال بیمار به بیمارستان و شروع درمان می شود؛ مرحله درمان؛ مرحله ترخیص بیمار و انتقال به کشور مبدأ؛ و مرحله ششم ارتباط با بیمار برای دوره بعد از درمان است.
شرکت بین المللی تأمین می گوید که برای بیماران طرف قرارداد، ویزای رایگان ایران را دریافت می کنند.
مدیرعامل شرکت بین المللی خدمات گردشگری تامین ایران می گوید: شرکت بین المللی تأمین که وابسته به سازمان تأمین اجتماعی ایران است، برای طرح گردشگری پزشکی/ طبی در این کشور، 17 بیمارستان دولتی وابسته به سازمان تأمین اجتماعی ایران و همچنین 5 بیمارستان خصوصی در 15 شهر ایران، به همراه 250 پزشک/ داکتر را در اختیار متقاضیان درمان قرار می دهد.
به گفته لاریجانی، خدمات درمانی این شرکت جراحی عمومی، پوست، مو و زیبایی، قلب و عروق، چشم پزشکی، ارتوپدی، اورولوژی، دندان پزشکی، مغز و اعصاب، جراحی های زنان، گوارشی و لاغری و همچنین انکولوژی را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان کرد که این طرح از اهمیت ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری ایران برخوردار است و تغییر نگاه این کشور از غرب به شرق جهان و کشورهای اسلامی را نشان می دهد. لاریجانی خاطرنشان کرد، در حالی که گردشگران غربی در یک مدت زمانی 4 ماهه به ایران سفر می کردند، گردشگران شرقی امکان سفر 12 ماه سال را به ایران دارند.
مدیرعامل شرکت بین المللی خدمات گردشگری تامین ایران در ادامه افزود که این شرکت در همکاری با مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی، کمک به هم نوعان و کشورهای همسایه را نیز در هماهنگی با این مرکز دنبال خواهد کرد.
نصرت الله ابراهیمی، مؤسس و مدیرعامل شرکت سیاحت طبی درمان در افغانستان نیز که در همایش بین المللی آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی تامین شرکت کرده بود، گفت که به عنوان نخستین شرکت سیاحت طبی در افغانستان، در همکاری با شرکت بین المللی تأمین، به این همایش دعوت شده اند.
ابراهیمی افزود که طرح گردشگری پزشکی تامین، روزنه ای است برای مردم افغانستان که در همکاری با شرکت بین المللی تأمین، زمینه تداوی آن ها در ایران مساعد می شود.
او با بیان این که ایران در منطقه از یک استندرد بالای درمانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: \"افغانستانی های ما بیشتر به صورت غیرقانونی پاکستان می روند، کیفیت درمانی که در پاکستان وجود دارد، خیلی پایان است، همچنان در هندوستان، در هند و پاکستان افغانستانی ما با مشکلات زبان و مترجم و مشکلات دیگر روبرو می شوند، ولی در ایران این گونه مشکلات را نداریم، نیاز به مترجم نیست\".
مدیرعامل شرکت سیاحت طبی درمان در افغانستان در ادامه گفت: بیمارستان هایی که در ایران است، از استندرد بالاتری نسبت به بیمارستان های هند و پاکستان برخوردار است.
وی در پایان افزود که تصمیم دارند تا یک مشاور و همراه خوب با بیماران افغانستان در ایران باشند.
به گفته مسئولان شرکت بین المللی تأمین نیز، نظام پزشکی/ طبی جمهوری اسلامی ایران و تبحر و تخصص داکتران ایرانی در دنیا زبان زد است. در این نظام طبی، پزشکان متخصص و تحصیل کرده از بهترین دانشگاه های طبی جهان حضور دارند و همچنین صدها بیمارستان متعدد دولتی، خیریه و خصوصی و همچنین کلینیک های تخصصی خدمات درمانی را با قیمت هایی پایین تر نسبت به کشورهای دیگر ارائه می دهند. این مسئولان تأکید می کنند که این ویژگی ها سبب شده تا ایران به عنوان قطب گردشگری طبی در منطقه خاورمیانه مورد توجه قرار بگیرد.

  پربازدید ترین