• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس اجرایی: فروش تجهیزات نظامی به دشمن خیانت ملی است

رییس اجرایی: فروش تجهیزات نظامی به دشمن خیانت ملی است

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور می گوید: تجهیزات نظامی و مهمات نیروهای دولتی فروخته می شود و از آن دوباره هراس افگنان تجهیز می شوند.
آقای عبدالله که در نشست مشترک دادستانی کل برای مبارزه با فساد در نهاد های امنیتی صحبت می کرد این عمل را خیانت ملی خوانده، گفت: “در جای که مرمی کمبود است از همانجا اطلاعات می رسد که مرمی و مهمات دوباره فروخته شده است. دشمن از این تجهیز می شود. این چیز کم تر از خیانت ملی نیست.”
وی تاکید می ورزد که از مهمات، ساز و برگ ها و وسایط نیروهای دولتی حسابدهی دقیق صورت نمی گیرد. عبدالله عبدالله پرده بر می دارد که حتا در اکرامیه جان باخته گان نیروهای دولتی و پول تداوی زخمیان نیز دستبرد صورت می گیرد.
رییس اجرایی کشور افزود: “در رساندن اکرامیه شهید، در رساندن کمک برای یک مجروح، در ادویه ای که برای مریض به کار است، دستبرد صورت می گیرد.”
گفته می شود که فرستادن هیات ها در سنگر های جنگ برای حل چالش های نظامیان و برداشتن فساد، خود سبب ترویج فساد شده است.
فرید حمیدی، دادستان کل کشور در این نشست گفت: “فساد ما را در دو راهه مرگ و زندگی قرار داده است، با هر فسادی که صورت میگیرد خون سربازی می ریزد، ظرفیت جنگی نیروها ضعیف می شود، آماده گی برای دفاع ضعیف می شود.”
بار ها فساد عامل افزایش تلفات نظامیان گفته شده است اما حالا دادستانی کل با نهاد های امنیتی به گونه مشترک می کوشند تا نشانه های فساد را دریابند، سرکوب کنند و راهی هم برای پیش گیری از آن بجویند.

  پربازدید ترین