• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مک کین راهبرد خود را برای افغانستان اعلام کرد

مک کین راهبرد خود را برای افغانستان اعلام کرد

تاخیر برنامه راهبردی از سوی کاخ سفید برای افغانستان سبب شد تا جان مک کین، رییس کمیته نظامی سنای امریکا راهبرد خود را برای کشور اعلام کند .
جان مک کین، رییس کمیته نظامی سنای امریکا که از طرفداران اعزام نیروی بیشتر به افغانستان است  هشدار داده بود در صورت اعلام نشدن یک راهبرد جدی از سوی کاخ سفید برای افغانستان ، وی خود راهبرد  خود را ارایه می کند .
در راهبرد این سناتور ارشد امریکایی باید امریکا نیروی بیشتر برای ماموریتش در افغانستان بفرستد.
مک کین می گوید: ” ما باید با حقایق رو برو شویم. ما در افغانستان در حالت شکست هستیم، و در اصل اگر ببینیم این یک زمان حساس است که ما زود تر برای افغانستان گام برداریم.”
 وی تاکید می ورزد که امریکا باید اقدامات نظامی جدی بر ضد طالبان داعش و شبکه حقانی در افغانستان بردارد و همچنان  پاکستان کشوری که خانه ای امن گروه های تروریستی شناخته می شود، تحت فشار های بیشتر قرار گیرد .
این سناتور امریکایی می افزاید: “پاکستان کشوریست که در آن گروه های هراس افگن لانه های امن سخته است و اسلام آباد باید به خاطر مهیا کردن لانه های امن برای طالبان و شبکه حقانی فشار های بیشتر را متحمل شود.”
با آغاز ریاست جمهور دونالد ترامپ کاخ سفید از یک راهبرد جدید برای افغانستان سخن گفت اما با گذشت ماه ها این راهبرد اعلام نشد.
 گزارش های وجود دارد که پنتاگون با کاخ سفید در مورد تصمیم گیری برای افغانستان اختلاف نظر دارد. اکنون دیده می شود که حوصله شماری از سیاسیون امریکا نیز از تاخیر ترامپ به سرآمده است.
این در حالیست که افغانستان این روزها شدید جنگها را تجربه می کند.

  پربازدید ترین